Lady Majors och Lee Gaga

När man bildgooglar Lee Majors blir man påmind om att det finns en gammal gubbe som arbetade som Hollywood-skådis som också hette Lee Majors, men det här är Lee Majors rapparen på bilden.

Lee Majors – Scrape Kang (2009)


Jag har aldrig lyssnat så mycket på Lee Majors med mening, eftersom jag alltid tyckt att han är en ärkesopa rent musikmässigt. Han, Bavgate och Blanco har spenderat år och veckor och dagar med att förstöra sånger i sina karriärer. Det har varit lite grann av stämning Gud nu har vi en bra sång som är jättebra och som alla gillar ja vet vi gör den till en dålig sång genom att Lee Majors får bröla lite på den. Sen släppte han en skiva (Go Bots) för två år sen tillsammans med ärkefenomenet The Jacka, den skivan var rätt okay och Lee Majors var rätt okay. Sen släppte de en till skiva (Go Bots 2) i somras, den skivan var en av årets bästa skivor och Lee Majors var rätt bra. Nu känner jag inte alls att det är jobbigt när det står att Lee Majors är med på en sång. Jag ser jävligt mycket fram emot att EPn Go Bots 2.5 ska släppas senare i år. Jag har till och med lyssnat på en soloskiva av Lee Majors som kom bara häromdagen. Visserligen är det en hel bunt andra rappare som jag gillar med och gästrappar, annars hade jag nog inte lyssnat, men jag måste säga att jag känner mig rätt belåten med att lyssna på LM också.

Överst är den enda solosången från förr i tiden jag gillar med Lee Majors. Och här är en sång som är fantastiskt festlig eftersom den är ny och eftersom de samplar popstjärnan Lady Gaga. Det blir rätt hittigt. Som ni ser är T-Wayne med på sången, då är det alltså rapparen T-Wayne och inte den potentiella supergruppen bestående av T-Pain och Wayne Wonder.

Skitfestligt!

Lee Majors - Red Wine Ft. T-Wayne, The Jacka, Young Lox (2011)


Kommentera

