Street Knowledge

Street Knowledge – Let That Boy Cook (Ft Young L)


Street Knowledge känner bajonäs till eftersom han är en av artisterna (även Joe Blow och Young Lox tror jag) som The Jacka har signat till sitt eget skivbolag. Så givetvis har jag bara hört Street Knowledge på låtar som låter som nån som är kompis med The Jacka skulle rappa, dvs han har låtit lite som Joe Blow eller nån i det gänget. Och beaten jag har hört SK på har typ varit klassisk mob music, såsom Jacka och Jocke Blås brukar rappa på.

Nu har han släppt sin första skiva och den låter inte längre så! Jag känner mig som folk som äter val och berättar att de tror att de äter fisk men det smakar nöt. Varje sång tror jag att det ska dyka upp typ ett Jeffro beat, och det finns några såna, men de flesta beaten förvånar mig gång på gång, varje tugga fan det här smakar inte torsk.

Det fanns ju dock en ledtråd, att skivan är mixad av unga Kalifornien DJn DJ Amen. Det visar sig helt enkelt att Street Knowledge är en ung man från Kalifornien som lyssnar på sån rap unga män från Kalifornien lyssnar på. Även han har hoppat på ett beat (pop that pussy) där nån har samplat throwback-klassikern Pop That Pussy med Brooke Gang Music från sommaren 2011. Det är alltså andra gången på kort tid det händer. Dessutom, ännu fler tecken på att han är den unga man han är: han rappar om att han lagar mat som Lil B, och han har en sång med Young L.

Jaja lyssna hursom.

Street Knowledge – Pop That Pussy


Street Knowledge – Fly Boy$


Kommentera

