Fabby Davis Jr

Jag har inte riktigt gett Mistah F.A.B. chansen igen sen jag blev besviken på hans mixtape All Star Season för några år sen. Innan dess hade jag spenderat halva sommaren 2007 med att spela hitsen från The Baydestrian när jag gled runt Västerort i mammas slitna Peugeot 206, och stundtals därefter njutit av hans debut, den eldiga Nig Latin. Dessutom hyste jag ännu lite mer agg mot honom när han började bli så jävla jobbig twitter, direkt irriterande, jag ville inte höra nåt. Men nu alldeles nyss så såg jag att Southern Hospitality postat den här videon här ovanför. Satfläsk, så här ska han va. Han är känd för sina skojrapps, men han kan smälla till med riktigt feta verklighetssånger är han vill. Ta och lyssna.

Sen, jag måste passa på att ge er chansen att höra mina favorit Fabby Davis Jr sång nånsin, vila-i-frid-hyllningen till hans avlidna kamrat Jamoine Robinson.

Mistah F.A.B. – Jamoine Robinson

PS. Tittade runt itunes, jag har visst lyssnat på hans tape från 2010 Prince Of The Coast-Mixed by September 7th två gånger i februari, men att jag inte ens kommer ihåg det kanske säger det mesta…

5 thoughts on “Fabby Davis Jr

  1. asså WORD, ja gillade verklgien fabby innan ja började följa han på twitter men han framstår som en jävla barnrumpa (o sjukt irriterande som du säger), en av hans lågvattenmärken va när han bad alla sina followers att ge honom en dollar var SAMMA DAG SOM HAITI-KATASTROFEN!! (o sen bli SUR när folk påpekade att d kanske va liiiiiite dålig tajming!!!!)

    d sjuka e att ja forfarande följer honom :S

    men ja, han kan göra bra musik ibland de får man ändå ge honom

    • Haha jag missade det där med snyftandet under Haitit-katastrofen, då hade jag unfollowat honom för länge länge sen. Jag följde honom till strax efter han hamnat i en bilolycka, det var iofs interessant, han twittrade sig verkligen igenom allt, typ ”it hurts, can’t move, bout to call an ambo, after this tweet”, det är riktigt engagemang till sina followers🙂

  2. idag twittrade han om att han hade haft en panik-ångestattack, vilket han tydligen brukade få när han var yngre. Ja höll nästan på att få lite sympatier för mannen igen när han skrev att typ ”I can admit I cry sometimes, it doesn’t make me any less of a man” men lackade igen när han direkt vände de till: ”it makes me more relatable”

    ha, d va runt the carcrash ja _började_ följa honom #nyarepåtwitterändu

Kommentera

