Animal fuckin planet, nuttin but knocks bitch

Husalah

Nu när ni hört några sånger av Husalah kanske ni är redo för fler, kanske flera stycken samtidigt. Kanske är ni redo för ett mixtape. Jag råkar veta exakt var ni borde börja, alltså exakt rätt skiva. Det finns nämligen en helt perfekt börja-lyssna-på-husalah skiva,  dessutom är det alltså det bästa mixtapet jag vet, det är alltså nästan världens bästa musik. Och så får ni ju chansen att höra lite av Husalahs barndomskamrat och rappkompis The Jacka. De har känt varann sen långt innan både du och jag fick våra första mobiltelefoner, sen innan vi kände internet, sen innan jag hade ätit Kebab, kanske kanske inte innan Danmark hade vunnit fotbolls-EM, sen när Deep Cover släpptes typ, sen innan jag kunde förstå den här texten antagligen, jag kunde säga fuck you och please typ på engelska på den tiden skulle jag tro. Hade varit coolare om jag kunde säga bitch please, men jag tror inte det va så. Här är beviset på att de har varit så långtida kompisar. En sång! Husalah är 13 och heter Young Boobie James och The Jacka är 15 och heter Ouiny Mac.

Young Boobie James & Ouiny Mac – Shock Tha Place

The Jacka

Sen efter ett tag när de var lite äldre tonåringar stannade C-Bo med sin bil nånstans i Pueblo-projektet och berättade för kidsen att han letade rapptalanger. Husalah ba fuck ska jag bry mig jag tjänar hecka pengar på knarkförsäljningen, men han tittade förbi ändå, och fick se att C-Bo körde en europeisk bil, aldrig hade han blivit så imponerad, det där med rapp, kanske ska jag visa vad jag kan ändå. C-Bo lyssnade på massa kids och på en hårfrisör som var typ 25, han valde fyra kids (Husalah, The Jacka, Rydah J Klyde och Fed-X) och hårfrisören (Ap.9) till att bli medlemmarna i världens bästa rappgrupp någonsin, The Mob Figaz. Obs, inte att förväxlas med Texas-gruppen Mobb Figgaz med ledstjärnan C-Note.

Satfläsk jag tappade tråden igen. Men va fan… Nu vet ni det där. Vi skulle prata lite om det här mixtapet, samarbetet mellan kompisarna Husalah och The Jacka, hostat av Bay Area mixtape och rapp-DVD kungarna Demolition Men. Mixtapet heter Animal Planet, temat märks inte så mycket, mer än lite tal om att Jack och Hus är bestar, på gatan, på mikrofonen och rent allmänt. För er som har lite koll på Bay Area-rapp kanske det även är intressant att höra gästverser av artister som Mistah F.A.B. och J-Stalin innan deras definitiva genombrott som artister. Utöver Husalah och Jacka är den framlidne Chicago-sonen Pretty Black’s många gästverser något som imponerar mycket på skivan. Jag har lagt upp den här på lite andra delar av internet förr förresten, så lite av en re-post. Hopp in.

Demolition Men – Animal Planet Starring The Jacka & The Husalah (2006)


1. Animal Planet-Intro
2. Husalah-zestwayss (A Lotta Fun)
3. The Jacka-Girls Say Remix
4. Husalah & Pretty Black-Do What We Do
5. Rydah J Klyde & Mistah Fab-Self Made Nigga
6. J Stalin-Just A Playa
7. Husalah & Tony Cash- I Need To Know
8. The Jacka & Husalah-Freestyle
9. The Jacka & Husalah-Blind World Remix
10. Husalah & Pretty Black-Rack Out
11. Husalay & Pretty Black-One On ONe
12. Husalah-I Gotta Have
13. Husalah-In’shallah
14. Husalah-Skit
15. J Stalin Ft. The Jacka-The Party Jumpin
16. The Jacka-Bay Go Crazy
17. Husalah-If A Man
18. Keak Da Sneak, J Stalin & Bavgate-Fizzin In A Zone
19. The Jacka-Freestyle
20. Husalah-Rock Out
21. Husalah & The Jacka-You Look Nasty
22. Husalah-Thug U R Not
23. The Jacka & FedX-Visionz
24. FedX, Pretty Black, Lee Majors & Yanna-Major For Real
25. The Jacka & Husalah-Same Shit Everyday
26. The Jacka & Amp Pachino-Never Equal
27. The Jacka-Gunshots
28. Lil Ric, Ap 9, FedX-Come Hard
29. Husalah-Skit
30. Husalah-Why Im A Gangsta
31. The Jacka & Cellski-Lately
32. Pretty Black-Gettin Money
33. The Jacka & Husalah-General Of The Ward
34. Animal Planet-Outro

One thought on “Animal fuckin planet, nuttin but knocks bitch

  1. Pingback: Mitt mellannamn är Mannen. | Bayonnaise

Kommentera

