Based princess

Kreayshawn i en Varsity-jacka som det kanske står Ligers på.

I en mild feberyra hängde jag runt internet idag, jag tittade på bilder på vita män med dreadlocks, jag tittade på en dokumentär om kvinnorappers, jag minglade runt olika sociala nätverk, jag letade artiklar om ledarskap och organisering, och jag tittade in på brittbloggen om söder- och bayareaiansk rap, på Southern Hospitality fick jag reda på att Oakland&SFC-tösen, Based Goddessen (the essence of the based God i en kvinnokropp) Kreayshawn har spelat in en ordentlig sång, inte en freestyle eller en konstig video på annat folk som dansar och tokar till det. Dessutom directed av supervideomakaren Aris Jerome, han som gjort de fetaste musikvideorna någonsin 2010, främst åt fett fett bra Bay artister dessutom.

Nu är ju den här låten fett mycket hipstrigare än mycket Bay rap. Den Bay rap som är populär bland en del hipsters låter ju inte i närheten av så här heller, det låter ju snarare som nån sorts B.o.B. (se fashawn, willie joe osv) Men palla orka såna snubbar, de låter bra när Traxamillion ger dem ett beat annnars är de fett sömniga. Den här Kreayshawn tycker jag faktiskt om. Delvis eftersom hon ser lite ut som mekanikern i teveserien Firefly, Kaylee. Dessutom tycker jag om influenserna av unga på-gång bay artiser, som Lil B, DB Da General och Young Bob a.k.a. Bobby Brackins. Obs hella cp att jag inte gjort en DB Da General post än… dessutom, jag är fortfarande febrig, det kanske påverkar min det här inläggets struktur och hur framgångsrikt jag för fram mina poänger osv, men men…

Det finns ingen mp3 för Bumpin’ Bumpin’ att få tag på än tror jag. Däremot viskar internet om att hon ska släppa ett mixtape med DJ Woogie snart, så då kommer säkert folk vakna lite. Jag hittade en till sång, referens/en diss till D-Lo liksom, win!

V-Nasty & Kreayshawn – You Already Know Me

One thought on “Based princess

  1. Pingback: Bayonnaise

Kommentera

