Gört!

Ibland känns allt fucked up meningslöst. Du vet, all musik låter skit, man orkar bara äta skinnfri korv och det enda man kan göra är att stirra tomt och göra nya brännmärken i soffan. Så har jag haft det ett tag. Jag vet att det enda som hjälper är att sätta igång å jobba. Göra nya beats, leta samplingar, fixa dj-spelningar och bara GÖRT.

Det som fick mig att styra upp den här gången var Silk-E. Hon är kyrka.
Inte bara på det där sättet R Kelly menar utan hon har sjungit kör i The Holy Ghost Temple Church of God and Christ i Richmond sen hon var en liten toka. Efter att levererat hookar åt en jävla massa Bay Area artister i tio år är hon nu Too Shorts first lady.

Första låten på Too Shorts senaste platta Still Blowin är Maggot Brain.
Jesus vilken låt (jepp Too Short har gjort beatet och jepp samplingen är med på nån Jay-Z låt).
Silk-E lägger 16 rader plus refräng och det var den låten som fick mig att skärpa mig. Slap,slap, örfil rätt i fejjan på Onda. Still Blowin plattan var i stort en besvikelse men den här låten gjorde att jag 1. Släppte xbox kontrollen å i stället fokuserade på Bernskort och att göra musik. 2. Lyssnade på Funkadelic-Maggot Brain plattan igen. 3. Kom ihåg hur det var att mucka från från kåken och bo hemma hos morsan.
Tack Too Short. Tack Silk-E. Jag har ett grymt liv, nu känns allt som Move on up med Curtis Mayfield.
Too Short – Maggot Brain (Feat. Silk-E)

Kommentera

