Lammen dansar.

Jag dansar med feber, jag rycker, flyger runt och mumlar utan regler. Jag ugnssteker bacon men tänker på hur gott de broderade lammen på Jesustavlan skulle smaka. Jesus går med en käpp, två tre av lammen skulle man kunna trycka in på käppen och grilla över öppen eld, jag har ett öppnat paket med passerade tomater i kylen, det blir den enda kryddan. Vilka lamm ska jag välja? Inte den lilla ungen han har i famnen, men den elaka längst upp till vänster, sen får jag lotta. Jag har nog några mynt, jag kan singla slant.  Hur fan gör jag då, det är så många att singla mellan och så många lamm. De två små där fram får klara sig. Okay, han till höger där uppe, krona eller klave? Med ullen skulle jag sticka en helkroppskofta som jag skulle ha på mig när jag fryser. Just nu svettas jag. Mitt humör är ryckigt. Jag fullföljer inte den där lammdrömmen här i texten, det var ju inte på riktigt ändå. Jag har en spellista till det här. Två sånger lång. Till min ryckiga dans med feber utan regler. Det är två helt vanliga hits. Den ena är ju en helt vanlig klassiker. Kanske har ni hört sångerna förr till och med! Den ena sången handlar om känslor, det gillar jag, den andra handlar om hastigheter, det gillar jag inte lika mycket, men den är ryckig och studsig och full med liv.

Mac Dre – Feelin Myself (2004)

Kafani – Fast (Like A Nascar)(Ft Keak Da Sneak)(2007)

2 thoughts on “Lammen dansar.

    • haha jag gillar den här versionen bättre än unk versionen..
      jag tankade ett unk tape från december förra året häromdan… han blandar ‘walk-it-out-remakes’ med att försöka låta som travis porter/roscoe dash… tyvärr blev det inte så fett.. fanns några stunder

      han hade sina stunder på kafanis ena skiva från i år också… och definitiv massa bra stunder på oomp camp mixtapet från förra året..
      holla för länkar

Kommentera

