Bob, Paul och Ya Boy Rockstjärnan

Bobby Brackins – Skinny Jeans

Young Bob brukade kalla sig Robert Cabobby ibland för skojs skull, innan han helt bytte namn till Bobby Brackins. Han vill väl inte va en helt vanlig Young Nånting rappare nu när han satsar på sin solokarriär, antagligen. Det kan jag förstå, även om han hade ett av de bästa Young-namnen, det vinner på att det är så ocoolt att heta Bob. Det är väl typ som att heta Nisse i Sverige eller Pepe i Spanien. Han var med i Oakland-gruppen Go Dav (en av grupperna som lät lite som The Pack för några år sen), sen flyttade han till LA och började klä sig i normalbreda byxor precis som hipsterkidsen i LA. Fast där borta i USA är normalbreda byxor samma sak som skinny jeans, normalbreda byxor för amerikanerna är mycket bredare än vad normalbreda byxor är i Sverige tror jag, för i musikvideon pratar han mycket om skinny jeans fast han går runt i normalbreda byxor medan han gör det. Han gjorde en sång hursomhelst om hur smala byxor han brukar ha på sig, men han tyckte inte att det räckte som låtmaterial så halva låten handlar till hälften om hur mycket pengar han tjänar också.

Ännu fetare än den sången var hursomhelst sången som inleder musikvideon, när de hänger några snubbar vid ett staket i ett höstigt Oakland och slappt rappar We High Profile. Jag har seriöst väntat på att han ska släppa den låten. Vilken teaser va. Men nu över ett år senare släppte Aris Jermoe äntligen videon High Profile. Bobban ville uppenbarligen skaffa sig några gästrappare som höll hög profil (höhö) innan han släppte låten. Han lyckades få med Fillmoe-rapparen som sålde sig till LA, Ya Boy a.k.a. Ya Boy Da Rockstar, och så fick han med Texas-hjälten Paul Wall. Synd att låten låter lite sämre än vad jag hoppats på. Här är videon hursomhelst, jag har ju trots allt väntat på den fett jävla länge så nu lägger jag upp den och hoppas att jag lär mig gilla den mer.

Den är så jävla Entourage bara, hemmafest med tatuering och massage på nån kulle i LA med massa glasögonormar. En sista tanke, fan vad small Paul Wall har blivit? Eller är det kamerafuffens?

Kommentera

