Mera Messy


När jag och Dj bernskort var på radion förra fredagen och gaggade om Rågsveds finaste och Rap Quiz (ORGINALET) fick vi välja en låt. Det blev så klart en Messy Marv låt. Han var en av dom första i Bay area som fattade att om du bara gör compilations och har 50 rappare som gästar din platta kommer ingen bry sig om dig till slut. I alla fall sa han så i MURDER DOG runt 2001. Bra tänkt. Det var det stora problemet i bay area på 90-talet och varför ingen artist blev en ny 2pac trots all talang. Så vad har då Messy Marv gjort sedan dess? Typ en milljard samlingsplattor.
Men ändå, han har gjort mycket bra skit.
Jag drog för ett tag sen till Grekland med 36 Messy Marv plattor i spelaren och blev inte less en enda jävla gång. Jo förresten -Death of a bitch är ganska kass men han tokdissar T.L.C på första låten vilket var kul på nåt vis.
Hugo har rätt i att han låter ganska kola-grötig nu för tiden, lite som Waylon Jennings runt 1980 när han bodde i ett garage och snortade upp all sina outlaw country pengar.

Messy Marv hävdar bestämt att han är född 1980. Det innebär att han var 13 år när han släppte sin första EP( ring mig hugo om du undrar vad en EP är).Om hans ålder skulle stämma vilket det sällan gör när det gäller rappare är bara detta faktum en god anledning att lyfta sin doo rag i salut.
Det här är mina bästa Messy Marv låtar just nu.
Först en från Jonestown.
Blanco Messy Marv and the Jacka-revelation

Sen två låtar från Bandannas,Tattoos & Tongue Ring.
Messy Marv- Neva B Right (Feat. E-40 & Yukmouth)

Messy Marv-Sexy Thing (Feat. Suga Free)

Första Blow plattan med Berner skrev Hugo om, det här är min favorit.
Messy Marv and Berner-good_for_nothing_(feat._fed-x)

En till? Messy och Mitchy Slick gjorde -Messy Slick 2007. Tack Hugo att du påpekade att jag hade missat den.
Messy Marv Mitchy Slick-Cherish A Thug FT. Keak Da Sneak

2 thoughts on “Mera Messy

  1. Det är så jävla fet musik.
    En EP är väl nånting som fanns men som världen fick slut på under 90-talet?
    Är han äldre alltså, det skulle inte förvåna mig. Det sägs att San Quinn var 14 när han släppte sin första skivan ’93, det kan ju också va lögn och båg egentligen.

    De pratar lite om det i en San Quinn DVD jag har hemma ska kolla igen…

  2. Ja det spelar ingen roll, ja e mest impad att han var så fet och bara 15 på Messy situation plattan. Glöm inte att du kan behöva en sån där grammofonmaskin( som jag har du vet) om du vill spela en EP

Kommentera

