East Oakland Based Princess

hoes on my dick cause I look like Madonna

Kreayshawn – Hoes On My Dick

Kreayshawn – God Bless This Doobie

East Oaklands based princess Kreayshawn har släppt sitt mixtape äntligen. Släppt först på hjältebloggen, UKs egna Southern Hospitality (s/o Davve, Superix och Rob). Jag har väntat i typ två veckor nu. Sen jag fick höra talas om den konstnärliga unga filmmakarens första internetspridda rapp/based-liknande musikstycke härom veckan. Jag var inte helt säker då. Freestylesen på hennes hemsida lät based och var egentligen mer lovande än om än inte lika catchy som den hipstriga Bumpin Bumpin. Mixtapet är en blandning. Plattan är en samling låtar som får än att tänka asså hipstersarna måste älska henne och based freestyles, fast med Kreayshawns unga skarpa röst. Godtagbart mixat av Souljah Boy Tellems och SOD Money Gangs mixtape-DJ DJ Woogie.

Just nu är hon nog hög som en tok skulle jag tro. På livet kanske. Som världens mest aktiva twitterska har det varit omöjligt för en enda nordeuropé med medlemskap i mikrobloggen att missa att hennes födelsedag är om typ tre timmar. Hon fyller 21. Hon har sett till så kompisen och kollegan DB The Moffuckin General spelar. Hade jag haft kul om jag var där? Gangsters och konstnärer som röker samma pipa, det är en utopia som varken the founding fathers  eller prästerna i Delfi ens hade förmågan att föreställa sig.

Jag gillar det verkligen. Välj mellan omslag, det animerade längst upp. Eller det jag gillar ,det eldiga här under med mördarkatterna. Jag höll på att skita ner mig när jag såg det. I vintras under en promenad med min flat mate, colombianen, vände nån av oss om efter att en känsla av att vara förföljd plötsligt infann sig. Bakom oss, i den enda väglampupplysta platsen i vintermörkret stirra en smutsig katt tillbaka. Vi ökade takten, huset var inte så långt bort. 30 meter längre fram vände jag mig igen, då var det två och de var på väg mot oss. Varsitt skrik följt av en panik jag knappt känt i mitt liv, hur många katter skulle va efter oss nästa gång jag vände mig om. Och de här kattjävlarna på Kreayshawns album har alltså automatvapen, helvete. Man kan inte ge världens ondaste djur vapen, tanken på det.

Kreayshawn – Kittys X Choppas – Hosted By DJ Woogie

1. Intro
2. Bumpin Bumpin
3. Wavey
4. Interlude
5. Hoe bots
6. They wanna kill me
7. Im moving
8. God bless this doobie
9. Free Vnasty – You already know me ( young Live rmx )
10. Hoes on my dick
11. dj interlude ( Tokyo )
12. I just wana be your friend
13. Mobb freestyle
14. High
15. Foolin & Manuverin
16. kreayshawn speaks ( Interlude )
17. Im sick
18. Killin hoes
19. I might kill yo bitch

One thought on “East Oakland Based Princess

Kommentera

