Mer av Generalen

Mer jävla DB The General. Alltså jag tog inte med den här låten i förra posten, det är ju underligt, han låter ju helt tossig. Jag fattar inte varför han har en serie låtar som heter The Intro heller, de är varken placerade på skivan som ett intro eller låter som ett vanligt intro.

DB The General – The Intro II

Men det finns ju fler sånger som jag glömde, eller som inte fick plats i förra posten. Till exempel samarbetet med världens bästa rappare här nedan, HUSALAH SELLASIE.

DB The General – Real Pain (Ft Husalah)

DB The General – Anybody

Hade det inte varit lite kul om han hade börjat med att kalla sig DB The Private, och sen DB The Corporal, sen kanske DB The Sergeant Major innan han började kalla sig DB The General. Eller om han gjorde en temasång där han berättar om hur han klättrat inom knarkspelets fiktiva armégrader, hur han med list svett och tårar nåt graden general. Och gärna lite prat om disciplinen, hur hårt arbete det krävdes, hur mycket marscherande, hur många nattpass och hur avgörande slag gav honom chansen att nå graden general. Han kanske höll ett litet tal om det när han uppträdde på Kreayshawns födelsedagsfest häromveckan. Kanske kommer han släppa en DVD snart där han går runt i lite camokläder och har en basker på sig. Men absolut helst av allt skulle jag vilja se generalen spela sig själv i en film om hur han blev general, en krigsfilm fast i hooden. En blandning mellan Apocalypse Now och State Prop-filmen tänker jag.

Ja, hursomhelst har jag fortsatt lyssna fett jävla mycket på DB The General. Han fortsätter spotta ut bensin i mina öron och det låter bättre och bättre hela tiden. Jag är även väldigt förtjust i att han samarbetar mycket med sin kompis Kurt, och jag funderar en del kring vilken armégrad Kurt har, han kallas ju Lil Kurt så han är säkert för liten för att vara en general redan. Han är säkert fänrik. Här är en video som DB och Kurt gjort tillsammans med Elzie On Da Beat.

Kommentera

