Mexican Mafia


Välkomna och lyssna på en jävligt hård mexare rappa om gangsterlivet på ett rått jävla beat, med en fullständigt oväntad OJ Da Juiceman-sampling.

Jag har aldrig lyssnat på en skiva bara tack vare två Big Oso Loc gästspel förrut, det kan jag lova er. Det är faktiskt inte så värst ofta jag ger mig på att lyssna på något alls från Nor-Cal mexar-gangster-rap-scenen. Ofta är det helt enkelt för mycket för mig. För mycket av det hårda, för råa beats och för mycket religion. NorCal-mexarna älskar Gud, och jag tror att de älskar att älska Gud. Skulle jag bo där skulle jag antagligen ta mig till att älska Gud jag också, jag är förtjust i jargongen och ritualerna. Stora helgonbilder på väggarna. Man behöver inte ha säkerhetsbälte eller vara nykter för att köra bil, för det är inte upp till dig utan det är Gud som bestämmer ditt öde. Jag skulle älska att tro att det var så. Eller, jag vet inte om jag pallar det helt. Jag har alltså inget emot lite spiritualitet, speciellt när det blandas med den hårdaste jävla gangsterskiten som finns, men det är alltid nåt spår som är helkristet, knappt en referens till en enda synd. Och alla vet ju att musik utan synd är sånt Jimmie Åkesson lyssnar på (nog sagt?).

Da Connection -My Gente (Feat. Lil Coner, Keek Dogg, Big Oso Loc)

Ja, jag har ju alltså inte förens häromdan tagit mig tid att lyssna på en skiva med ett Big Oso Loc gästspel som enda kända referenspunkt, men jag kunde inte hålla mig när jag såg det här albumomslaget här nedan:

Jag inbillar mig att om jag la på mig några år och några kilo, skaffade en sån där hatt, och skaffade ett sånt skägg, ja då blir det jag på den där bilden. Jag och Da Connection är potentiellt jättelika, kanske. Jag kommer aldrig kunna se hård nog ut för att få va med och posera vid en gammelbil sådär, eller fan om jag verkligen försöker. Skivan lät alltså precis som väntat, rått, hårt och jävligt NorCal (för hårt för twitter till exempel). Bekanta er med världens hårdaste rapp. Som bonus får ni lyssna på en sång från en av vårens NorCal-mixtapes, med en av gubbarna ur gruppen som är vad dom heter, Nsanity.

Da Connection – Just Some Gangsters (Feat. Keek Dogg, Gino)

Heavy of Nsanity – Pop The Switch

Jag vet inte vem av pojkarna på bilden som är Heavy, men jag tror att det är han till höger.

Kommentera

