Tre (3)


Tack Bret Hart Junior High. Utan dig skulle jag fan tappat hoppet idag. När TRE jobbiga saker slumpvis händer samtidigt är det nån sorts tröst att slumpen även lyckas styra upp nåt fett ibland. Att Keak da Sneak och Agerman råkade gå på samma skola är en sån grej. Första gången dom dök upp var på min bästa C-Bo platta-The Autopsy. Då kallade dom sig Dual Committee och var typ 15 år gamla. Senare plockades Agermans polare B.A. in och 3 X Crazy var ett faktum.
Det blev ett par grymma plattor och en dåligt försök till ”släppagamlalåtarremixadeochsäljadetsomnytt” på 00talet.

3 X Crazy-Sick-O (1995) EPn är en glömd juvel. Ingen brydde sig särskilt mycket när den kom (och försvann). Jag tycker hela EPn är värd er tid men jag lägger bara ut den bästa låten som vanligt.
När jag lyssnar på den nu får jag nåt drömskt i blicken och tänker tillbaka på svunna tider, då Keak da Sneak inte var hyphy-kungen med västkustens jobbigaste röst. När Agerman inte gjorde kristen rap och Luniz var så heta att dom kunde säga till Virgin Records att signa 3 X Crazy.
Moogslingan på Hit the Gas är i sig själv en kvartvältare, ni vet en sån loop man bara måste spela på VÄLDIGT hög volym sent, sent efter en Rap Quiz.
Vibba in tok, blås ut röken och känn den underbara känslan av att-Shiiiiit det här kommer jag aldrig behöva skämmas över att jag lyssnat på.

3 X Crazy-Hit The Gas

5 thoughts on “Tre (3)

  1. Fet blog ni har, men det där är ju EP’n ”Sick-O” på bilden. Stackin Chips var ett album, med singeln ”Keep It On The Real” på, där dom sitter på spelmarker på framsidan.
    Ja jag är anal. Peace!

  2. Sanning, låten är från sick o jag har bara råkat skriva stackin chips istället för sick o på det stället ska genast fixa d. Förmodligen hände det av någon djup esoterisk orsak.

Kommentera

