Skjutevapen och öl.

Fan vad mycket vapen de slänger sig med. Jag surfade runt internet lite slappt, mest för att se vad som fanns. Jag hade inte tänkt lyssna på något. Men så såg jag att det har kommit en helt ny video där en av tokarna i det legendariska gangster-bounce gruppen UNLV (Uptown Niggers Livin Violent). Det var jag ju tvungen att kolla upp. Och jävlars vad mycket skjutvapen, de sitter där helt slappt och dricker öl och JD och tvättar sina vapen. Han skjuter rakt in i kameran vid ett tillfälle. Är de verkligen hemma hos nån av grabbarna? Eller är de i en vapenbutik? Och var är det som händer på slutet. Men ändå är det inte det som påverkar mig starkast. Jag känner igen rösten. Det är ju för fan Levitti, han som sjöng på den där gamla B-Legit skivan som jag hittade för tusentals år sen i nån sunkig men billig butik i ett slaskigt och vintrigt Göteborg.

Det är han till vänster som är Levitti, tror jag.

Jag har inte hört den snubben på nånting annat tror jag. Vad har han gjort i tio år? Han har väl aldrig släppt nåt? Han kanske var med i 9 Lives Crew, jag har försökt googla den gruppen tre gånger sen Onda la upp deras musik igår. Och vad gör han med en okänd medlem av den legendariska New Orleans-bandet UNLV? Jag visste inte ens att det fanns en kille som hette SB i UNLV. Jag trodde UNLV var Yella Boy, Lil Ya och Tec-9 bara.

Jag kom hursomhelst att tänka på den här gamla hitten, där Levitti och B-Legit sjunger lite om ödet. Och vilket tillfälle att få dela med mig av lite mer B-Legit musik.

B-Legit – Destiny Ft Levitti

5 thoughts on “Skjutevapen och öl.

    • Jaha!
      Jag har hört det de gjort med Coungnut och Cellski, alltid trott att det var nån sorts NO connect bara, via Master P eller nåt. De är en helt annan grupp alltså. Baldhead Rick har gjort skitmycket själv med Cougnut också. Tackar

  1. Levitti har aldrig släppt ett solo album vad jag vet, men han verkade tillhöra Sic-Wid It stallet då han sjöng på många av deras äldre släpp. Och även Mac Mall’s klassiker ”Get Right” bla.

    • Ja jävlar, lyssnade nu, det hör man ju att det är Levitti på ”Get Right” när man tänker på det.

      Jag undrar hur snubbar som han försörjer sig på under tiden, utan att sälja skivor. Det kan ju inte vara helt lätt att vara gangster i 20 år, nya snubbar kommer upp och har egna vapen osv. Får han stim liksom? Han måste hänga med och va konsertsångare kanske, hypeman eller nåt. Vad sysslar Mike Marshall med på dagarna? Hur försörjer han sig! Celly Cell blev ju kock, köpte väl ett hus för Killa Kali-pengarna.

Kommentera

