Flygrörelsen.

Ni känner säkert till den här flygplanstrenden inom rapp idag, killar som Currensy och Wiz Khalifa rappar mycket om jetplan. Mest att flyga som fritidsfördriv känns det som. Och andra artister pratar en del om flyg ur en mer affärsmässig synvinkel, de sjunger om flygfrakt helt enkelt. Jag har lite känslan av att Traxamillion, Willie Joe, Nio The Gift och Erk The Jerk kanske kommer att vända in sitt grupprojekt the FNM (the Fly Nigga Movement) så att fly kanske kan stå för både freshness och för flygning. De vill ju säkert inte missa en trend sådär. Jag ville bara ha det sagt, så kan jag säga att jag förutsåg det om det händer.

Netta Brielle

Det här är bara ett snabbinlägg, för att följa upp det förra inlägget om the FNM. Som ni ser här ovan har alltså gossarna spelat in en video till den klart mest hittiga låten på deras mixtape. Det är en rätt trevlig sång, som nu har en video helt enkelt. Det visar sig att Traxamillion inte är med och rappar på den här, det hade jag inte helt fattat, jag har aldrig helt lärt mig hans röst. Han rappar ju inte så ofta eftersom han är så dålig på det, det är ju rätt skönt. Däremot gör han ju dunderbeats, precis som Erk Tha Jerk. Det är ju det som gör the FNM till en grupp jag kommer fortsätta följa spänt. De har potentialen, och några av dem ambitionen, att bli typ nästa Black Eyed Peas, fast bra. Skulle de till exempel dumpa Nio Tha Gift och locka till sig Berkley-sångerskan Netta Brielle a.k.a. nästa Tina Turner, ja då kanske de har nåt på gång.

Här är sången som mp3 om ni missade den förra vändan. Och under den är en av mina favoritsånger med Netta Brielle. Netta sjunger The Jacka’s Glamorous Lifestyle och Stevie Joe rappar.

the FNM (Fly Ni**a Movement) – Work

Stevie Joe – Glamorous Lifestyle Remix (Ft Netta Brielle)

Kommentera

