Nya snubbar ny skit

Yung Lott håller tummarna, kanske önskar han sig någonting fint!

Min dude Baytastic skickade lite ny bay skit han promotar. Bland annat lite av rapparen  Yung Lott som representerar buktområdet till hälften och swang-staden Dallas till hälften. Har man skrivit lite om musik, alltså typ en gång, så brukar man få tusentals e-post meddelanden med tips om ny musik, man får mängder med twitter mentions med tips om ny musik. Ja herrarna och damerna som sysslar med att försöka få ut sin eller någon annans musik i världen är inte rädda för att höra av sig helt enkelt. Vanligtvis är det urusel musik, eller det vet jag inte, jag brukar inte lyssna om jag inte vet vad det är. Eller att det är backpack-rapp på Kanada som jag kanske lyssnade på förr när jag skrev för Wake Your Daugher Up (nu Bloggerhouse), såna bitar lyssnar jag sällan på i den här tiden och det här klimatet. Det är ju helt enkelt bekvämare att ta till sig den musik som någon annan bloggare eller recensent har sagt sitt om, så att produkten passerar förbi någon kanal som inte vinner på att flagga för en speciell vara. Men då och då lyckas man få kontakt med distributörer och managers till artister som jag redan tycker om, det är ju skittrevligt. Till exempel fick jag ett mail om att intervjua Too Short i våras, bestämde tid köpte skype-nummer och allt. Men så fick han förhinder, bokade ny tid, han fick förhinder, det rann ut i sanden. Festligt att det var på gång ändå.

Anyhoo, det jag vill säga är att jag inte lägger upp vilken skit som helst som jag får på mailen, kvalitetskontroll och så vidare. Nu visade det sig att det var lite ny rapp av den unge herren Yung Lott som Baytastic hade att bjuda på. Ni kanske kommer ihåg att jag postade videon här ovan på en annan blogg den första mars år 2010, ja annars ser ni ju den här och nu istället. Det kallar jag sväng. Dallas är fett hett. Bay Area är fett hett. Yung Lott representerar båda områdena. Han är från alltså ifrån San Francisco och han är en del av Dallas giganten Dorroughs gäng Prime Time Click.

Yung Lott – Monsta (Ft. Faddy Daddy, GS Boyz & Six 2)

Mass – That’z Bad (Ft Yung Lott)(2010)

Förutom ett gäng sånger av Yung Lott bjuds det även ett samarbete med den unge Mass. Och även någon sång av en herre som heter K.O.B. Det som framförallt får mig att reagera med K.O.B. sången här nedan är att han i början säger;

we up in this thang mane know what im talking bout, K.O.B. mane say my name backwards you know what I’ll be

Vad menar han? K.O.B. baklänges blir B.O.K., vad betyder det? En book? En bok alltså. Han verkar definitivt inte kunna stava eller så vet jag helt enkelt inte vad ordet bok betyder på engelska. Jag tyckte det var bra ny musik hursomhelst. Jag kommer framförallt följa Yung Lott’s karriär.

K.O.B. – All Around Me

2 thoughts on “Nya snubbar ny skit

Kommentera

