En riktigt trevlig prick.

Jag har en känsla av att det här är den absolut trevligaste personen inom musik. Titta hur glad han är! Han ler så jävla stort! Alltså hans leende. Jag känner liksom att det verkligen verkligen vore skittrevligt att hänga med honom och hans vänner. Ser ni i videon en bit in när de sitter på rad längs en bar, fan vad trevligt det ser ut. Börjar det kännas obehagligt det här? Jag har liksom aldrig tänkt att jag skulle vilja umgås med mina idoler, alla fotbollspelare jag gillar verkar ju till exempel vara riktiga spånkoppar i verkligheten. Jag tänker mig att många av de rappare jag ser upp till kanske är rätt otrevliga egentligen. Flera är säkert skitschyssta men rätt många verkar va lite av mobbare, lite självupptagna och så.  Men just Malki kan jag verkligen tänka mig att det vore kul att hänga med. Han platsar i min sfär.

Malki Means King & Juey Starberry – Cowabunga

Här om året, kanske var det i år, släppte han sitt album digitalt. Det går att köpa på hans egen hemsida till exempel. Jag har inte köpt skivan, det har liksom inte blivit av bara. Så tyvärr har jag inte så mycket av hans sånger att dela med mig av i mp3-form. Men, det kanske gör sig bäst som video ändå. Här är den enda jag har hittat hursomhelst. Malki och hans kompis rappar över ett trevligt litet beat. Det låter lite som bay rappen lät för fem sex år sen, hyphy-grejen och allt. Det finns ju numera bara ett fåtal artister kvar som fortfarande spelar in hyphy-liknande musik, Malki är helt klart en av dem, bara det. Jävligt synd ändå, inte att all hyphy var så festligt, men det hade varit lite kul att höra lite då och då.

Malki är hursomhelst från Berkley, han började spela in musik med The Pack där nån gång innan de blev enorma med Vans. The Pack tog en väg, Malki hänger i Berkley och gör rapp som förr. Bland annat med favorite Sirealz från based-legenderna Teamknoc. Ta och titta på lite fler videor nu så lovar jag att den förmodade möjliga dysterheten ni känner i det här snö-regniga landet försvinner för ett tag, tänk hur det skulle va att få åka lite bil och dricka shots i B-Town ett slag.



Kommentera

