Två trummaskiner och en synt

Samtidigt som jag och Hugo går omkring som två småtjejer och väntar på The Jacka/Andre Nickatina-plattan, så har den här dykt upp. Wow, det finns många rappare  och producenter jag beundrar och Andre och Smoov-E är definitivt två män jag lyssnat mycket på. Produktionen av Smoov-E är som vanligt 100% fri från mjukvarusyntar och Andre Nickatina kör sitt rabbliga flyt som jag älskar. Jag läste en The Jacka-intervju nånstans där han snackade om det faktum att han hade fått med Andre på Tear Gas-plattan. Det märktes tydligt att han var en stor fan och kunde inte sluta prata om att: ”Nickatina är multimiljonär, han behöver inte ens göra musik och jag fick jobba som fan för att få med honom”. Det ger en bild av hur stor Andre Nickatina är i Bay Area (och gröna linjen).

Om Smoov-E är miljonär vet jag inte men båda är totalt omutbara. Du behöver bara höra några låtar från The King & Mr Biscuits för att inse att dom gör exakt vad dom vill, helt utan att bry sig om vad nån tycker och vilket sound som för tillfället gäller i verkligheten.

Det här är förmodligen inte den slutgiltliga versionen av The King & Mr Biscuits men det är tillräckligt dope för att alla borde lyssna.

Andre Nickatina & Smoov-E-Come For Me

Andre Nickatina & Smoov-E-For The Green (Remix)

Andre Nickatina & Smoov-E-K.Y.H.O.M.P.B

 

Kommentera

