I Was Born With A Pussy But I Keep A Long Dick


Min favorit i videon är när Asia B rappar framför en klätterställning och hennes kompisar står och dansar uppe på klätterställningen. De ser skitcoola ut. Minst kul är när de jävlas med en kille i en bajamaja, det är fan taskigt.

Vi har minsann pratat om kvinnor och Bay Area rapp nån gång förut. Det var alltså när jag ägnade ett helt kapitel av internet åt rapparen Lil 4 Tay, som för bara något år sen framstod som den som skulle ta steget och etablera sig som rappare i en scen bestående av 1000 kolade, thizzade och nerrökta herrar av alla åldrar. Sen dess har jag inte hört henne rappa. Utöver Lil 4 Tay finns det enstaka kvinnliga rappare, som till exempel den unga damen Asia B som ni ser i videon här ovan. Jag vet inte ett dugg om henne, brytburken tipsade som han gör ibland (big up). Hon pushar tre av sina sånger på sin myspace, två med Sick Wid It artister och en med den sunkigaste snubben från The Pack. Så jag tror hon är knuten till Sick Wid It (E-40 och hans släkts skivbolag)?

Suga T poserar framför en kamera kanske

Men likt de andra aktuella och aktiva bay rapperskor jag känner till dyker Asia B bara upp på enstaka låtar här och där. Vilka kvinnliga rappare i Bay Area har släppt tejps i år förutom musikvideo-regissören Kreayshawn och Marvaless (den numera trista drottningen av Sacramento)? Ja det är lite skillnad från förr i alla fall då den hårda jälva Oakland-duon Conscious Daughters släppte skitfet musik under aktivisten-gone-börsmäklare Paris vingar. Och när Marvaless verkligen gjorde bra musik. Och när en av E-40’s släktingar Suga T rappade både i The Click och lite här och där, till exempel gästade hon ju den där Doja Click-låten som Onda la upp en video till igår. Vi gör så här,  jag vill ändå visa lite vad som faktiskt finns, genom att börja med vad som fanns förr, för förr lät det så här:

Conscious Daugthters – Showdown (Ft Paris)(1993)

Marvaless – Jelaous Bitches (1993)

E-40 – My Cup (Ft Suga T)(2002)

Okay den där Suga-T låten är ju inte så gammal. Men den är ju skitfet och det är kanske sista gången Suga-T rappade? Jag vet verkligen inte. Men numera känns det mest som att hon dyker upp och sjunger på olika skivor av E-40 och hans släktingar.

Asia B ser jävligt ung ut.

Numera finns det inte lika kända och starka aktörer i den här lokala rapp-scenen. Kanske att de som rappar uppmuntras till att sjunga istället? Jag läste till exempel nånstans att den extremt talangfulla sångerskan Netta Brielle började som barnrappare, turnerade med Too Short och var med i media och på lite skivor och så. Hon är ju verkligen sjukt bra på att sjunga, men det vore verkligen kul att höra henne rappa lite på nya mixtapet som släpps nästa vecka. Jag kan bara hoppas! Eller alltså jag tycker ju att rapp är det absolut bästa sättet att sjunga, så jag hoppas att hon återutvecklas till att bli en rappare, känns som att alla som går från rapp till sång tar ett steg tillbaka, jävla sång alltså.

Ja det finns lite rapp från även nuförtiden hursomhelst. Men som nämnt tidigare, det är inte så lätt att hålla koll på eftersom de kvinnliga rappare som väl finns mest dyker upp som gästartister på enstaka låtar. Eller som Sha och/eller Purple, skaffar omöjliga jävla namn att googla på. Hursomhelst, först i listan är en två år gammal sång med Sick Wid It gruppen The D.B.z och Asia B. Miss Cashley har jag bara någonsin hört på den här sången med giganterna Messy Marv och E-40. Sha eller Purple, vem av de två det nu är som har den sjukt hårda no-snitching-mellanversen på Philthy Rich-låten, har jag bara hört på just den här sången. Jessica Rabbit är en (före detta) medlem i Messy Marv’s gäng. Messy Marv verkar ha bytt umgänge och samarbetspartners sen han kom ut ur finkan, blev en gängmedlem och ett kolahuvud, så det är svårt att veta vem (om nån) han hänger med numera. Och Marvaless har ni hört, jag tycker hon var bättre förr måste jag säga, men här är en rätt fet låt hursomhelst.

The D.B.z – Get It Girl (Feat. Asia B)(2008)

Philthy Rich – Plead the 5th (feat. Purple & Sha)(2010)

Jessica Rabbit – Girl (2009)

Messy Marv, E-40, Miss Cashley – I’m Big (2010)

Marvaless – In These Streets (2010)

OBS att jag kan ha missat massa skitstora artister. Jag bor ju för fan i Stockholm inte området kring San Francisco-bukten i Norra Kalifornien. Hela inlägget bygger på tanken att det är förjävla underligt att det inte finns bra kvinnliga rappare i buktområdet när det ändå finns riktigt stora och väl ansedda rappare i andra delar av rapp-världen. Och, citatet i titlen är alltså från Purple eller Sha, hon som rappar om golbögar på Philthy Rich-sången.

2 thoughts on “I Was Born With A Pussy But I Keep A Long Dick

  1. asså❤ jessica rabbit (älskar namnet också, fantastiskt!)

    annars: conscious daughters, SÅ JÄVLA BRA. de släppte ju ett nytt album för kanske 2 år sen, det var tyvärr inte så mycket att ha, men ear to the street och gamers är svinbra!

Kommentera

