Spice 1 luras lite

Spice 1 ser hård ut i en skitful tisha.

Spice 1 – Rollin (Ft Tupac Shakur, Scarface & Devin The Dude)

Det kom ett mail idag med den här låten. Ja vad säger man, inte så mycket idag. Jag ska lägga mig strax. Upp och skriva världen tråkigaste tenta imorn. Det enda som är bra med tentaplugg, även när det är världens tråkigaste ämne (vetenskapen om vetenskap och forskning), ja det jag skulle säga är att det enda som är bra med tentaplugg för mig är att jag har chansen att lyssna på skitmycket musik. Det kanske jag skriver om lite senare, nu hinner jag inte. Det var det jag ville säga, trötthet och tristess blir för mycket ord.

Oakland-legenden Spice 1 satt på en hemlig vers av den framlidne Tupac hursomhelst. Eller så stod det i mailet hursomhelst. Sen visade sig att det är en rad som de loopar några gånger här och där. Vilken jävla luring. Fy fan för sånt. Jag knyter näven och skakar på huvudet det ska ni veta. Jag kan inte vråla ut min ilska för Inga Byxor ligger bredvid och sover. Tur att det är några feta Spice 1 verser och en helt vanlig Scarface-vers och en helt vanlig Devin The Dude refräng. Ni vet att Tupac hängde jävla massa i Oakland förresten? Han räknas populärt som en bay rappare i Bay Area har jag fått för mig.

Andre Nickatina – Waffle House (Prod Zaytoven)

Den här låten är ju helt okay. Men ändå inte nog med plus efter hur jag kände när jag hörde att Spice 1 hade med OJ Da Juiceman på nya skivan. Obs att jag verkligen kan uppskatta OJ, men jag uppskattar tyvärr inte hur det blir när han och Spice 1 gör musik. Kunde inte Spice försökt hänga med på Thug Lordz-skivan istället för att spela in så underlig musik? OJ Da Juiceman och Spice 1 är ju för övrigt det mest otippade samarbete sen Andre Nickatina och Gucci Mane-producenten Zaytoven gjorde en sång i våras. Antagligen genom San Francisco-legenden JT The Bigga Figga som var den som köpte det första beatet Zaytoven sålde någonsin, nån gång innan Gucci Mane öppnade sparbörsen.

Alltså, förlåt, men jag har faktiskt lite svårt för Spice 1’s midwest flow här. Jag förstår inte vad det är som händer? Varför sjunger inte OJ refrängen om han ska va med? Och, sett ur OJ’s synvinkel är det här ju givetvis en bra idé. Han har nog mer att hämta som gangster/trap rappare än som major label artist med tenor-rnb duetter.

PS. OJ Da Juiceman, Gucci Mane, Zaytoven är alltså rappare och producenter som förknippas med Atlanta, GA.s rapp-scen. De är framförallt populära eftersom de är tuffa och gör skitbra musik som man kan relatera till; relationer, olika former av handel, bruk av olika partydroger och juveler.

Kommentera

