Fler nykomlingar.

Main Attraktionz är en internetsensation.

Main Attraktionz – Legion of Doom

De kommer ifrån norra sidan av Oakland, så kallade Ice City. De är unga som fan och de gör rätt fet musik. För ett år sen hade jag aldrig hört talas om dem och jag hade ingen aning om att de skulle bli sådana internetkändisar. Det var det nog ingen som visste. Kanske ledfiguren Squadda B hade sina föraningar. Jag vet inte. Hursomhelst, jag har lyssnat på sången här ovan ganska regelbundet i höst (typ tio gånger spritt över fyra månader, skitmycket för mig). Men givetvis har de släppt massa annat. När token Tompa la upp lite sånger av dem så laddade jag ner skivan, men jag har inte tagit mig tid till att lyssna på den än. Kanske för favoritsången hette nånting med legion och doom, fan vad  töntigt, jag lyssnar på transport-trap-rapp ju. Jävla skit. Det är bra ju.

Men nu har jag lyssnat några dagar. Detta då jag blev mäkta inspirerad av att läsa Squadda Bs första publicerade intervju någonsin!! Swag. Det var alltså token Brytburken som hänger i Malmö som har börjat göra intervjuer, och satan det var bra. Det är tidnings-bra. Jag tror också att han gjort en intervju med Onda och Stockholms Inkasso, har jag för mig. Det ser jag mycket fram emot.

Nedan är ett utdrag ur intervjun, mitt favoritparti, där det visar sig att Squadda B lyssna på typ samma rapp som jag. Det var lite det som fick mig att lyssna igenom Tompas Main Attraktionz kompilation. Och så hittar ni ännu en sång, där based-artisten Deezy Dolla gästas av Squadda B. Hela Squadda B intervjun läser ni här.

”Själv gillar jag D.B. The General, han kan rappa. Hela Mob Figaz, jag och Mondre växte upp med dom. Sleepy D kan rappa, det är spännande att höra honom, och alltid spännande att höra Lil B. Deezy D kör hårt. Jag gillar helt enkelt folk som kan rappa, inte så många Bay-rappare, men om du kan rappa och underhålla mig så är jag ditt fan. Messy Marv är en av mina favoriter. Tidiga Mac Dre, E Da Ref, Macblast, mitt crew Green Ova. Jag skulle kunna leva på Too Short. Han har blivit tråkig på senare år, men han droppar så mycket game i sina texter att det vore korkat att inte lyssna.”

Obs att Macblast inte är speciellt bra. Annars har han bra smak.

Deezy D – Tell Me (Ft Squadda B)

2 thoughts on “Fler nykomlingar.

  1. muchas gracias, intervjun m stockholm inkasso kommer när som helst.

    + vi har tre andra intervjuer halvklara som jag tror du kan gilla……..

Kommentera

