Roachy Balboa 2 – Gigz främsta verk

Roach Gigz målat jättestora delar av sin kropp. Och att den där hårtråden visst är nån grej de gör i Frisco. Även kids från typ Nässjö som gillar ishockey håller på med tofsar så där.

Roach Gigz – Got Em Like

Ja alltså. DJ Racks, jag kan börja där. Ett så jävla bra mixat tejp. Roach Gigz har alltså släppt sitt kanske fjärde mixtape häromdagen, Roachy Balboa II. Mixat av DJ Racks. Det är ett överjävligt bra stycke musik. Visst, det var rätt självklart att jag skulle gilla Roach Gigz nya släpp, jag menar jag inser ju själv att om jag gillat typ alla verser jag hört så kommer jag gilla ett helt nytt mixtape en hel del det också. Men den här skivan tror jag att även alla andra människor som uppskattar bra musik kan tycka om! Jag tänker att i och med att det är en skitbra rapp-skiva (som till exempel hade kunnat platsa bland förra årets bästa skivor).


Videon till Can I Rap spelades visst in i samband med att SF Giants spelade final i baseball, det var finalen i hela turneringen och de vann! Nu är de mästare och alla rappare i San Fran blev jätteglada och hade det trevligt tror jag.

För övrigt missade båda Bay Area-lagen San Francisco 49rs och Oakland Raiders slutspelet. Frisco missade efter som Litterton eller vad deras coach nu hette var jättedålig på sitt jobb. Han bytte till exempel QB alldeles för ofta, och valde att avsluta säsongen med ärkesopan Alex Smith som startman. Den mer talangfulle Troy Smith hade varit ett bättre val. Raiders missade slutspelet eftersom de inte har någon bra QB, de båda flintskallarna Gradopolski (nåt liknande polskt namn är han riktiga namn) och Cambell är inte bra nog helt enkelt. Jävla klantar. Nu pratas det visst om att NFL vill skaffa ett LA-lag, och folk tror inte att Kalifornien förtjänar fyra lag (San Diego Chargers, Oakland Raiders, SF 49rs + ett Los Angeles-lag). Så de kanske ska flytta nåt av de tre existerande lagen, kanske hamnar Raiders i LA igen. Så går det till där. Jag hoppas de flyttar nåt lag ingen bryr sig om som typ Arizona Cardinals så att San Diego får behålla sitt lag och Bay Area fortfarande har två lag.

Roach Gigz – The Moment (Ft Young Gully & Marlo)

Nog om fotboll. Jag uppskattar Young Gully och Roach Gigz samarbete, dels för att de båda är skitbra rappare som låter bra på samma sång. Men även då det framstår som att de gjort en deal, Roach gästade på en låt om den polismördade Oscar Grant III på Young Gullys skiva och Young Gully gästar på Roach skiva, även där på en låt om den unge Oscar som avrättades av polisen. Jag brukar inte bry mig så mycket om politisk rapp, eftersom jag tycker så mycket om kapitalistisk rapp såsom allt inom genren transport-trap-rapp (en genre som även fått sitt erkännande i Norge).

Nu när jag pratat lite löst om skivan och fotboll så känner jag att det räcker för idag. Det är skitbra hursomhelst. Och om ni inte hört Roach Gigz förut så hoppas jag att ni ger den här skivan en redig chans. Den är alltså jättebra.

Varsågod och ladda. Ni kan hämta genom att klicka på titeln i fetstil under omslaget, den tar er till Roach Gigz hemsida där skivan är tillgänglig för gratis nedladdning. Ni behöver like’a hans facebook bara.. Förutom skivan kommer det med lite bilder och en kort biografi osv..

Roach Gigz – Roachy Blaboa, Round 2

1. INTRO
2. CHANSES
3. THE DOPEST 2
4. BLASTING OFF
5. GOT EM LIKE
6. SMILE (FT. CHEESE)
7. JUICE
8. BEATBOX INTERLUDE
9. THE MOMENT (FT. MARLO & YOUNG GULLY)
10. HOLD UP (FT. J. STALIN)
11. HUNDRED BATS INTERLUDE
12. ROCKIN & ROLLIN’ (FT. MARLO)
13. LOVE STORY
14. SYRUP THIGHS
15. CAN I RAP
16. ROSE’
17. POP OFF
18. RAP STAR (FT. MISTAH F.A.B.)
19. THIS IS RB2

2 thoughts on “Roachy Balboa 2 – Gigz främsta verk

  1. lyssnade idag. riktigt bra….

    var lite tveksam vid den inledande Survivor-samplingen… men Roachy rappar framförallt så jävla bra och slappar bara sönder konkurrenter med punchlines och multisyllables…… fortsätter han att gassa så bör man som amerikan börja oroa sig för en nära förestående bensinransonering, eller va ska man säga……

Kommentera

