Telly Mac


Det händer att det dyker upp artister som sticker ut vilket är bra om det inte är för att dom låter som en karaktär i en tecknad film. Telly Mac sticker ut och är bra.
När jag lyssnar känns det som när jag och Matte satt i Farsta för tio år sen och lyssnade på 50cents mixtape. Den där som kom strax innan han blev stor. Jag måste erkänna att jag blev lite rädd för 50 då, han lät så otroligt arrogant och hård. Det var som att-”shit nu är det ingen mening att nån annan gör Rap överhuvudtaget för 50 har satt ribban så jävla högt”.

Om Telly Mac hade släppt -Your Nobody Til Somebody Kills You för tio år sen skulle den sålt. Den kanske till och med hade blivit den där plattan som tog sig ur bukten och började sälja i hela staterna. Så bra är den. Ja den kom oktober förra året men vi är lite tröga här i Rågsved ibland.
När Telly Mac var 13 år släppte han redan musik på JT the bigga figgas bolag Get Low. Nu snackar vi 96-97 nån gång då JT måste varit det hetaste i norra Califonien. Större delen av 2000-talet spenderade han i gruppen Tha Gamblaz tillsammans med Devo och Sky Baller(jag tror det är den Sky Baller som Hugo alltid snackar om ni vet).

Telly Mac borde varit med på min 2010 bästa lista men det är lugnt, jag tror att vi kommer få höra mycket fett från DLK Ent(V-Town, Five, CMC, Dave Ice aka Reez, Jo-Bear, Telly Mac & Dirty J) under 2011.
Så jiddra inte med mig i kön till bankomaten tok för jag har förmodligen Telly Mac i lurarna och risken är då stor att Bernskort får uppleva ett Gemma Teller moment..(igen).
Telly Mac-3 fingers

 

Telly Mac-breaking it down ft. pom_pomTelly Mac-westcoast rock

One thought on “Telly Mac

Kommentera

