Hell Rell, J.Stalin And Lord Geez – Guilty By Association

2011 startar med en glad överraskning. Diplomats och Livewire. New York, San francisco och Oakland på samma gång. Snålvattnet rinner i mungipan och jag börjar direkt drömma om ett Husalah & Ghostface samarbete i framtiden. Eller tänk bara Nas och The Jacka tillsammans GULP!

Hell Rell konstaterar i alla fall att både New York och Bay Area gillar kokain. J-Stalin berättar att han måste dra österut för priserna är högre där och färskingen Lord Geez står upp bra i sammanhanget med sitt fjäderlätta flyt. Alltså vart fan kom Lord Geez ifrån? Jag har aldrig hört han förut men han är förvånansvärt fet.

Det finns gott om Transport-trap-rap här. På 14 spår smiskar Guilty By Association upp det mesta som kom förra året. Beatmässigt är det övervägande Bay Area-produktion förutom några undantag och den som tjänar mest på det är faktiskt Hell Rell.

Jag måste erkänna att jag är lite less på att höra Hell hota folk med stryk över bombastiska Diplomatbeats. Missförstå mig inte, han är lika hård här som vanligt men det finns en annan dynamik i produktionen. Intressant och bra blir det till exempel på – Ready to Hoe med Bayonnaisefavoriten Matt Blaque på hooken, där Hell Rell får rappa i 120 BPM. Men det är så klart J-stalin som glänser mest som vanligt. Han är ruggigt bra just nu, hör bara hans vers på – The Money.

Jag lägger ut några favvo-spår men jag tycker faktiskt att du ska fixa hela plattan för den växer för varje timme.

Hell Rell J stalin Lord Geez-Test my g

Hell Rell J Stalin Lord Geez-Ready to hoe (feat. Matt Blaque)Hell Rell J Stalin Lord Geez- The MoneyHell Rell J Stalin Lord Geez-Sitten in yah kitchen

4 thoughts on “Hell Rell, J.Stalin And Lord Geez – Guilty By Association

Kommentera

