BITCH I GO!

Jag vill ha en sån tröja.

Bitch I Go (Roach Gigz & Lil 4-Tay) – Wild Child

Alltså jag är fortfarande kär i rappgruppnamnet Bitch I Go. Ända sen jag hörde dem rappa första gången för några år sen. Jag har kommit på var förresten, DJ Kid Slizzards övertunga samling bra post-hyphy-rapp från för några år sen. Men, de släppte en sång tillsammans förra året, Roach Gigz släppte två mixtejps? Och Lil 4 Tay ingenting. Nu hoppas jag innerligt att det här innerbär att de hänger i studion igen, och kanske åtminstone kan spotta ur sig ett kort Bitch I Go mixtejp. Men det är antagligen önsketänkande, Roach karriär verkar gå snabbt nu osv.

Och det är ju en fet sång tok. Jag blir förförd av Roach rapp flera gånger per år, jag lyssnar som en besatt sen lyssnar jag på annat nån månad och så släpper han nån sång som jag lyssnar på och blir helt förtrollad igen. Plus att jag älskar Lil 4 Tay, så vad fan kan hon börja rappa lite mer. Två verser på två år är förfärligt helvetes lite. Hon är hella oproduktiv, eller så har hon annat för sig, jag venne. Sången handlar om att de har varit satungar i hela sina liv, antagligen skitgulliga och rätt jävla jobbiga ibland. Men det behövs nog om man ska bli en Roach Gigz.

Willie Joe – Yea Right Ft Mike Dash-E. 

Bonus! Det har kommit sjukt mycket fet musik på sistone. Som alltid, och som alltid hinner jag fan inte med. Jag kanske lyssnar men jag hinner inte skriva. Det här är hursomhelst en vidoe jag har kollat på några gånger. Det är prinsen, som han kallar sig, Willie Joe, med ena foten i Atlanta och ena foten i bukten. Han gjorde ju en del musik med Bob, men sen bytte ju Bob namn till Bruno Mars eller nåt sånt, och det väntade hade ju varit att Willie Joe skulle följa i sin lite kändare samarbetspartners fotspår och även han plocka upp nåt jälva stränginstrument. Men det gjorde han inte, han fortsätter att göra bra rapp, och det gillar jag! Han har fokuserat på bukten istället för trubadur-Atlanta. Och även om han inte framstår som så värst hård, med Bob-samarbeten i åtanke osv, så tycker jag att det är festligt att han kan samarbeta lite med artister från den så kallade New Bay-rörelsen, och spela en tuffing. Ja menar i kontrast till filippinarn Mike Dash-E som är med här blir Willie Joe värsta Willie D. Och Mike Dash-E, han har grejer på gång! Han sköter sig här och han har rappat in massa mer skitbra låtar som finns här och där på internet.

Deezy Dolla – Big Blunts Ft Panda Vuittion 

Deezy Dolla har varit en mini-hajpad rappare ett litet tag nu, ute i Berkley och däromkring. Han kom fram nån gång när based musiken var som mest odefinierbar, Lil B hade börjat med sitt flum och Young L hade övergett post-hyphy stilen som en gång var based. Deezy Dolla lägger sig nånstans emellan, han har inga problem med att influeras av båda parter. Till exempel låter den här sången ju exakt som en Young L sång, och han samarbetar en del med Young L och så vidare, men han håller på med dansen cookin och såna grejer som Lil B har skapat. Det är fördjälva kefft att jag sitter i Sverige och ser nyanser i Berkleys musikscen. En annan grej, Panda Vuitton, vilket jävla namn! Det är alltså den andra som rappar. Tur att han heter Panda Vuitton för han ser ju rätt töntig ut, fast att han klär sig likadant som Deezy D och Young L som ju ser häftiga ut i sina flerfärgade kepsar och stora solglajor.

Kommentera

