Platt Janne har en ny sång

Sången drar alltså igång efter 0:55 sekunder, så spola så slipper ni se introt, om ni inte absolut vill se introt, här dömer vi ingen, även om det är lite konstigt att vilja titta på 0:55 sekunder intro, smaken är ju som baken osv. 

Plane Jane är ju från Richmond och hon hade ju en bra jävla sång uppe här på Bayonnaise här typ förra året. Då klagade jag på att hon bara hade en enda jävla sång tillgänglig, vad är det för jävla hustle. Men, hon har jobbat hårt sen dess och numera alltså ökat antalet tillgängliga sånger med 100%!!! Det är rätt många som inte skulle klara det, på grund av att det finns typ ingen rappare som inte släpper tusen sånger per år. Förutom den här jävla Janne.

Den här sången började inte så spännande, först måste jag titta på det där introt i en hel minut nästan. Sen är det rätt tråkig rapp när det väl börjar. Tills andra versen börjar alltså, eller det var så jag upplevde det när jag lyssnade första gången. Det var i andra versen hon började hota olika hyndor, och hon blev arg, och hon började skryta om att hon var bra på att rappa. Där kom hon alltså närmare hennes förra sång (videon nedan), som ju är mer retard-gungig (alltså därför jag gillar den).

Nu vet jag också lite mer om vem hon är, eller vilken gruppering hon tillhör snarare. De kallar sig alltså Monster Ink, så jag undrar, fanns det inte ett annat gäng från New York som kallade sig typ det? Det är i alla fall en ganska ny gruppering, tror jag, de är lite New Bay-ish (vilket ju är nån sorts rörelse). Det verkar göra lite musik med Diligentz-folket och så vidare. Ja, jag orkar inte förklara, jag är tvungen att sätta in rappare i kategorier på ett eller annat sätt i alla fall, och nu har jag en plats för Plane Janne helt enkelt. Skit samma, viktigare är att det har kommit en video visst till hennes förra sång. Den är här nedan, och den är typ ännu fetare med video än innan. Dessutom, nu är Show Banga med och rappar! Han är en sån som jag har hört en lite här och där så att jag känner igen namnet, men inte hört tillräckligt av för att till exempel känna igen hans röst eller veta om han är en tjej eller en kille, till exempel. Han har en rätt bra retardig-vers han med i alla fall! Jag hittar inte riktigt röda tråden om man säger, han hoppar runt för jävla mycket mellan ämnena, men det gör ju inget. Konstigast är när han säger helt så där, ”I’m rollin up a sack but I didn’t get it from Wiz, I’m all up at innerstate, tryna free a bitch”. Alltså, innerstate = motorväg va? Jag får en bild av att han står och raggar på folk bredvid motorvägen = tokigt! = gillar sången.

Här är videon till Aye Yo.

Bra fest verkar det va också!

Kommentera

