Lite jag missat

Vilken jävla transport-trap-rap titel!

Ok jag kom på att jag inte hört så mycket av A-Wax i år. Typ en sång på ett Messy Marv-tejp. Och den där brakdängan med YG Hootie från Brick Squad. De ska för övrigt släppa en skiva ihop, YG och A-Wax. För övrigt två, det vore kul om YG Hootie och YG från LA gjorde en sång tillsammans och YG från LA kallade sig YG Bootie. Nu har jag hursomhelst kollat på den här videon några gånger och jag har lite att säga.

Aris Jermoe är en chef som man säger.

1. Late-pass tack, den här har varit ute sen maj typ men jag har missat.
2. Bra video av Aris Jerome, men måste han alltid ha så långa intron, inte bra när man vill snabbkolla.
3. Det är med några sura barberare. Vad har A-Wax emot barberare egentligen? I videon går han in i barberarsalongen som att han kände folk, men sett tills hans frisyr och hans ansiktshår är inte den sortens tjänster nånting han lägger mycket pengar eller energi på igen. Det här leder till punkt fyra och punkt fem.
4. Hur fan ser han ut? Han har sin keps högt ovan hästsvansen som att han va en överklassflicka från Östermalm, a la den här. Dock kredd till att han kan klä sig som en brat-tjej men ändå se jävligt farlig ut. Han ser fan läskig ut. Han ser ut som att hans femåriga fängelsvistelse var full av lönnmord med typ såna små glasbitar eller miniverktyg, som jag har sett på film att de använder.
5. Var sura-barberar-grejen en efterhängsen smygdiss till Ap.9? A-Wax har ju släppt circa hundra dissånger till Ap.9 men det var några år sen. Och några av dem handlade om att Ap.9 inte var känd som annat än en barberare i Pittsburg.

Och gällande det, här nere eftersom jag inte kunde låta bli kan ni höra några av mina favoritsånger där A-Wax dissar Mob Figaz (som jag för övrigt älskar).

A-Wax – Rat Poison (2006)

A-Wax – Pittsburg, CA (2006)

Kommentera

