Mer videos

Stockhlms stadbibliotek what it do.

Okay lite mer videos som fick mig att titta haja till, som man säger. Vi börjar med en video jag kan relatera till på ett helt ometaforiskt vis. Yukmouth, San Quinn och J-Ro har spelat in en sång som handlar om deras karriärer och hur mycket de har rest. Till den här sången har de spelat in en video som handlar om att de reser och befinner sig i olika Europeiska huvudstäder + Malmö. Det gör ju jag också. Ibland är jag i olika europeiska huvudstäder + Malmö. Det är ju givetvis sjukt ointressant när Yukmouth ännu en gång rappar om sin långa och framgångsrika karriär som rappare, vars höjdpunkt fortfarande var 1995.

Men på grund av tycker om att jag tycker om Skandinavien räddas det lite  när han rappar om att hänga i Christ och när han åker tåg i Sverige osv. Det är kul att San Quinn hänger med på nåt hörn, ja menar vilken insats av Yuk, om det här leder till att ännu fler Bay rappare börjar hänga runt här omkring, jag menar det är ju inte helt orimligt att det typ kommer en Mob Figaz konsert i Köpenhamn längre. Det gick ju inte ens att tänka sig nyligen. Även att det är extremt festligt att bilderna från Stockholm består av (tror jag orkar inte kolla igen): (1) Stockholms Stadsbibliotek, (2) Strömsborgen, (3) Sveriges Riksdag. Jämför med de andra huvudstäderna, i Köpenhamn filmer de lite random byggnader men även Christiania, i Amsterdam lite randomhus men rappar ändå om Red Light. Det känns som att de inte riktigt har koll på de platser i Stockholm som kan tänkas vara coola för rappare? Jag vet inte vad det skulle va, men nån förort typ eller Under Bron eller nåt. De ba vi drar till Stockholm sen visste de inte vad de skulle göra här så de promenerade lite och filmade hus de tyckte va ballin, som Strömsborgen som ju är en borg på en egen ö mitt i stan. Jag tror att Yukmouth likt en 12-årig Hugo tittade på Strömsborgen och tänkte fan vad fett, vilket mansion mitt i stan, en egen ö cooolt.

Även extra plus för Mats Nilekär cameo.

Berner ser lite ut som nån ur Alladin med det där skägget? Som att han ska börja vissla och ett rep ska börja hänga löst i luften.

Den här videon är mest rolig eftersom jag har en likadan 49rs keps som The Jacka. Den där med hjälmen målad på. Även att det här är första gången jag hör rapparen YGS, vem är det? Man kan ju tänka sig att Y skulle kunna stå för Yoren. Jag menar det är ju inte en dag för sen att up-n-coming rappare börjar ta namn efter karaktärer i Game of Thrones. Har det skett än om ej varför har det inte skett än? Jag väntade bara på att nån i hela den här jävla sången skulle säga ”Red Like A Lannister”. Jag tror att unge Yoren sa det men jag missade. Yoren rappar bra i alla fall och sen är det ju festligt att det är en Lady Gaga sång som Lee Majors använder. Det här är ju faktiskt den näst bästa sången från Bay Area som baserar sig på Lady Gags hitsång Just Dance, efter Young L två år gamla version.

Den här sången är rätt dålig men det gör inte så mycket för vi får se vilken nedrans mysig stad San José verkar va. Skulle man bara lyssna på sången skulle man kunna tro att det var värsta favelan, gangstrigt och så vidare. Och skulle man bara filma rapparen som dyker upp circa 1.30 in i sången skulle ingen nånsin våga åka dit, förutom om för att fråga kapten Jack Sparrow om en autograf. Det är det här jag snackar om, den här mannen har helt kultiverat sjörövar-looken, han har till och med Raiders-kläder på sig. Tror ni att det är för att han hejar på Oakland-raiders? Nej, det är för att de har en pirat som emblem uppenbarligen. Således kan steget till att rappare börjar kultivera Game of Thrones-looken inte vara mer än nåt år framåt?

Titta på vyerna, balkonger med blomkrukor och fina städade gator. Det är ju ljust och fräscht. De verkar ha ett modernt och välordnat tåg som de kan åka på. Allting ser sopat och fint ut. Ja menar kolla hur mysigt det är på slutet när Lil Evil (ja farbrodern i Brasilien-hästpolo tröja) rappar vid garageinfarterna, det står fan en enbuske mellan varje garage. Alltså jag trodde det var ett skämt när han började rappa. Jag trodde typ det var nån av rapparnas kusin som fick göra en cameo. Kan rappare ta ansvar för hur de ser ut? Lil Evil ser ut som att han har en slapp söndageftermiddag och går ut med hunden typ.

Kommentera

