Namn och Nytt typ 6?

Hallå har ni tänkt på att jag och Hongry Hussein typ har samma garderob. Nån sorts rutig skjorta och nån sorts keps.

Hongry Hussein – All My Life (Ft Aug)

Hongry Hussein – City Dreams

Ännu mer intressant än mina och Hongry Husseins klädval, låter han inte som Power of the Dollar-50 Cent lite? Inte en kopia givetvis men ändå likt va? Typ som en blandning av Philthty Rich och 50 Cent. Lyssna på All My Life t ex här ovan. Hongry är en ny medlem, eller han är en av snubbarna som hänger runt med Mr No Hoe a.k.a. D-Lo och Mr. Hardest In The Bay Boy a.k.a. Sleepy D. Alla de här människorna gör rappmusik med Oaklands DJ Fresh. Både Sleepy D och D-Lo är skrikiga och skräniga, typ nästan DB The General, och DJ Fresh gör mysiga beats som nån skulle kunna sjunga till som J-Stalin gör ibland mellan sina rappverser. Gud vilken blandning tänker jag sen lyssnar jag och fattar att jaha det här fungerade utmärkt. Hongry Hussein verkar lite dras åt både det skräniga hålllet p g a att hans vänner låter så och dras åt lite mer tillbakadragna hållet eftersom han har DJ Fresh som producent, typ som när Young Gully och DJ Fresh jobbar. Anyways, det utmärkande är att Hongry låter som 50 Cent.

J-Stalin & Young Doe – Champagne And Bright Lights (Feat. Pelee Yellowstone)

Onda har ju redan prata om musik från J-Stalins platta med Denvers Young Doe. Men det var innan den kom och det var innan vi fick höra den här superdängan. Älskar början bara, We BAAAAAAALIN, YA Broke As Shit. Också att beatet låter som att nån står med typ en sån kalassnurrgrej man blåser i så flyger den ut och låter som en skränig trumpet, fast på ett bra sätt. Jag tänkte ni ville höra.

The Jacka – All We Do (Remix) (Feat. J-Stalin And Laroo)

Även att The Jacka har släppt en ny platta, igen. Den har jag mest hört på tuben på ett par riktigt dåliga hörlurar som jag köpte i tron om att de inte var ett par riktigt dåliga hörlurar. Jag vet att det finns feta sånger på plattan, men jag har bara hört genom ett svagt brus av skitigt ljud. Den här har jag lyssnat på ordentligt i alla fall och den är ju skitbra, till exemepl älskar jag Laroo.

Ampichino & Young Bossy – Squating (Feat. Lil Rue, Berner, Boy Big)

Även att Ampichino från Akron Ohio har släppt en ny platta, igen. Han är ju typ en buktartist fast att han inte är det. Hur är han inte större? Alltså Dirty Glove Bastard och liknande trapp-bloggar som pratar om any random sluddrare i södern, hur kan de missa så här fet trap-rapp från Midwest. Jävlar klantarslen. Anyways, Lil Rue har ju nu förtiden fått sitt fyllesludder att låta riktigt bra. Fatta att han är typ 19 och jag har rappat i åratal. Runt Vans-tiden var han i en grupp med HD från Livewire, de kallade sig Young & Restless och gjorde typ lite The Pack/Go Dav liknande rapp och nu gör de båda Livewire-gangster-rapp. De har liksom gått igenom flera stadier av sina karriärer och de är så unga fortfarande. Boy Big är ingen Big Boy men va fan. Kom på att det här inte är den mest trappiga sången på det här nya samarbetsalbumet mellan Ampichino och Young Bossi, så under får ni istället höra en annan trappig låt av en annan artist som är från samma gäng.

Shoboat – Live By It (Remix) (feat. Berner, The Jacka & Joe Blow)

Shoboat är från Cleveland och han gör musik med folk från Akron och folk från bukten. Förra året släppte han och Ampichino ett sjukt tungt samarbetsalbum där Shoboat mest lät som Pimp C. Det kan jag inte klaga på.

3 thoughts on “Namn och Nytt typ 6?

  1. Yeah man that Cop Heavy album is tight, one of the best of the year.
    Shoboat’s new album, Rush Hour, is really good too.
    I’m kind of surprised by how much non-Bay Area rap I’ve been listening to this year, but Ampichino and his gang, Shoboat and Rich The Factor have all been killing it.

Kommentera

