Mer HBK musik heja Halmstad

Fatta hur många gånger de var tvungna att spela in videon eftersom P-Lo’s hatt uppenbarligen måste trillat av hela tiden.

I går typ kom den ”officiella” videon till en sång jag har spelat rätt mycket på sistone. Konstigt det står Tyga såg jag på Youtuben fan vad festligt att han är med på remixen tänkte jag. Men som ofta så var det bara så att jag missat att den relativt stora (pga av näst bästa (roligast att lyssna på) rapparen i Young Money efter Birdman) artisten Tyga hade gjort en sång som var bra och att Clap City gänget bara gjort en remix. Fatta hur många sånger jag ger okända rappare cred för så är det bara en remix. Som när jag i typ ett år undrade om Shady Nate snott Lil Bs beat eller tvärtom på de här låtarna:

Shady Nate – Bo & Sprite

Lil B The Basedgod – Your A Snitch (obs han stavar så)

Beatet är ju alltså från Kid Cudis hitsång Day & Nite. Men både Shady Nate och Lil B gör det bättre så fuck Kid Cudi han är inte ens den bästa rapparen som heter nåt med Kid för det är Kidd Kidd a.k.a. Nutt Da Kid of Squad Up och numera of G-Unit. Anyways, i videon där överst. Det är en jävla låt. Tyvärr, eller tyvärr det spelar ingen roll, i alla fall, Tyga gör det helt klart bäst på det beatet. Men det betyder inte att Mike-Dash-E, min favorit Iamsu, Jay Ant och P-Lo inte gör det bra. Plus att jag tycker en stad som handlar om klappar oavsett om det är klappa i händerna klappar eller julklappar låtare bättre än en stad om rader. Så jävla fejk sätt att ge sig själv cred för övrigt, rätt smart, genom att säga ordet racks har man som rappare antytt att man har rader med pengar men egentligen har man inte sagt nånting.

Mike-Dash-E, iamsu!, Jay Ant, P-Lo – Clap City

Här ovan är alltså mp3n. En sak till jag vill att ni ska fundera på. P-Lo är alltså han som rappar sist i videon. Han ser ju lite asiatisk ut, eller? Skulle han kunna va kurd? Det vore väldigt intressant om han har tagit sitt namn från PLO, som stöd till PLOs kamp. Det här får ni gärna googla fram.

Ser arg ut i sin blommiga blus.

Och en bonussång. Både Iamsu och Plane Jane fortsätter göra fet musik. Fan vad arg Platt Janne är hon är helt tokig. Det här låter typ som en 90-tals sång. Det låter typ som att Rah Digga och nån dude gör en 90-tals sång där de är arga på nån outpekad människa. Nä, det här kommer blir bra ska ni se när de släpper lite mer tejps och album. Folk kommer gilla det här.

Kommentera

