Namn och nytt 7 #NEWBAY

Varför har han en tecknad vit kvinna på sitt albumomslag? Jag har mitt svar, finns längre ner.

Som vanligt har det kommit massa fet musik från bukten och som vanligt hinner inte bayonnaise skriva om allt vi lyssnar på. Osv. Men vad fan nu är det måndag och jag har redan sett det nya zombie-serieavsnittet jag kan likväl skriva om lite som jag hört när jag cyklat eller tränat eller nåt och tänkt att jag ska skriva om. Kunde jag blogga direkt från hjärnan när jag till exempel cyklade skulle jag antagligen få cancer av alla ettor och nollor i de digitala ljudvågorna eller hur nu information egentligen färdas, men det skulle bli mer att läsa i alla fall.

Jay Ant – My Room

Anyways.. Jay Ant från Dilligentz har släppt sitt första mixttejp på ett tag. Det låter för det mesta som en Erk Tha Jerk-skiva. Vilket betyder långsamt och fint men jävla fett. Här har den unge producent-rapparen Jay Ant till exempel använt några jävla basgitarrljud som låter fett. Det är ju uppenbart att jag är den yngsta människan som kan tycka om ett sånt här basljud eftersom ljudet uppenbarligen kommer från jättelängesen, kan man tror men jag tror Jay Ant är yngre än mina 25 år fast det gills inte för han gör musik då har man andra fonetiska vyer. För folk som inte har keffat upp sina fonetiska vyer är hursomhelst min exakta ålder minimum-åldern för att höra på den här sången frivilligt mer än en gång. Jag gillar det mest eftersom det påminner om basgitarrljudet på min favoritsång. Haha det hade ni aldrig anat va att min favoritsång har ett basgittarljud i sig!

UPDATE Jens kom in i rummet och berättade att det här är ett basljud Daft Punk har använt på nåt albumspår antagligen, och de har ju en ung supporterskara (+ Kanye West) bland annat, så Jay Ants vyer kanske inte är så uppfuckade som vem som helst hade kunnat tro de kanske är helt normala för en gosse från bukten.

Jay Ant – Fuck Everybody

Aka Frank – My Dick Aint Racist

Hursom har Jay Ant med en sång som tyder på att han inte har helt uppkeffade fonetiska vyer, han har nämligen gjort om en sång som var en his så sent som första och andra kvartalet 2011. Nämligen Treal Lee & Prince Ricks Fuck Everybody! Vilken hit det var va! Nu har Jay Ant lugnat ner den lite, vilket ju aldrig är en bra idé, men vad fan det låter rätt fett ändå. Och så har vi svarat på hur det kommer sig att Jay Ant har en vit kvinna på sitt skivomslag, han kände för det. Men han kände också att det var lite konstigt så han övertalade sin kompis och Dilligentz-kamrat att trycka in sin senaste dunderhit My Dick Aint Racist som bonusspår. Med den låter på skivan kan man ha vilken hudfärg som helst på omslaget.

Alltså ”It’s like… I hear racism still excists, but that aint the case with my dick” osv

Ändå sjukt med jeansshorts.

Plane Jane – More Than A Crush (ft Kiid Phresh)

Plane Jane har släppt en skiva också. Eller ett mixtejp. Jag orkar inte skriva så mycket om det, mest eftersom skivan utöver de sånger hon redan släppt (Aye och den med Iamsu) är de sånger som känns fetast. Och de ligger redan nånstans på bayonnaise så de kan ni ha lyssnat på redan. Över hela skivan låter hon lite gnällig hursom. Och hon tar den här moderna flygplans-ljudestetiken som diverse coolingar har använt och gör den rätt slät, eftersom den blandas med låtsas-nyhetssändningar (90-talet hej) som handlar om att Platt Janne är on FIRE som den gamla flamma hon fått för sig att hon är fast att hon är ung. Okay här spårade jag iväg, det är ett helt okay tejp och det har ett spår (det ovan) som samplar Fat Pats jävla refräng på den gamla throwback hitten SWANG. Jag hade bara hört Trae på Z-ro skivor när SWANG kom (när plattan kom Swang hade varit ute ett tag ju), jävlar vilka minnen.

Nu räcker det för idag och ny musik av favoriter som HD och D-Lo får vänta. Alexander Spitz hade en ny skiva som också får vänta.

Kommentera

