Smoovie Baby vet vad han gillar

Jag har varit lite långsam med att kolla upp Smoovie Baby pga han är ju ändå bara en i hela det här HBH/New Bay-gänget. Och han hade till exempel inte en superhit på nån av de första Clap City-skivorna som Loverance, som är med här ovanför. Han var inte heller en medlem i veterangruppen Diligenz som AKA Frank, som också är med här ovan.

(Alltså lyssna på AKA Frank – My Dick Aint Racist som jag la upp här, eller kolla på den här videon där han uppträder den live, i Kalifornien, landet som verkar ha bäst temperatur i hela världen eftersom männen som trängs på scen bär både sitt bara bröst som klädnad och några bär tjocktröjor. Har ni varit med om ett sånt klimat där man kan ha tjocktröja och vara barbröstad i samma rum?)

Smoovie Baby hade istället en väldigt uppmärksammande sång med på senaste Clap City-skivan, och om än det inte var en superhit så var den härlig nog för att jag skulle vilja höra mer. Den handlar helt och hållet om hur Smoovie Baby, AKA Frank och Loverance vill att det ska gå till när de ska ligga. Det är ju en hel bunt människor med i deras bekantskapskrets som är rappare, och de gör sånger med varandra lite åt höger och vänster, och som alltid undrar ju alla andra hur det kom sig att vem är med på vilken sång och vem som är med lite extra osv. Här är det tydligt att Smoovie Baby helt enkelt berättade att han ville göra en sång om hur han vill att proceduren ska se ut när han ligger med tjejer, han berättade för alla andra kompisrappare alltså, och vissa kände att nä det är fan inte så det ska va det kan jag fan i mig inte ställa upp på, jag vill att det ska va som Messy Marv, E-40 och Yukmouth beskriver det på den där sången (nedan).

Messy Marv – Neva B Right (Ft E-40 & Yukmouth)

Men Loverance och AKA Frank gav svar på tal, en grupp inom gruppen bildades, Smoovie, Loverance och AKA Frank vill inte ligga med nån om de inte får gå ner på henne först och de vill de faktiskt att världen ska veta. Det är allt de vill.

Smoovie med Mr Beat That Pussy Up och Mr Stop Racism

Ja jag lyssnade på hans skiva också för att ta reda på om det var det enda han tänkte på det här med att ligga och gå ner på tjejer, precis som Currensy bara rappar om att röka gräs osv. De flesta låtarna märkte jag knappt var de handlade om pga de var inte så nedrans bra va men det fanns typ fyra bra sånger till, varav en helt var en posse cut-hyllning till rumpor och den andra helt handlade om att bli nedgången på. Så ja han tänker mest på att ligga. Hursomhelst, det här är ju saker jag funderar på när jag lyssnar på Smoovie Baby uppenbarligen.

Smoovie Baby – Ass (C.F.O.P.A) (Ft Kool John, IAMSU, Bobby Brackins, Skipper, LoveRance, Showbanga, Hollywood Keefy)

Smoovie Baby – Bluetooth (No Hands)

Smoovie Baby – First (Ft LoveRance & Aka Frank)

Det är kul när han säger it’s a party in your mouth, I just hope that I’m invited.

PS. Messy Marv har senare under sin karriär gjort en sång som handlar om hur duktig han är på att gå ner på tjejer, både ofta och väl gör han det. Jag vet inte om även E-40 och Yukmouth har ändrat sig i frågan.

Kommentera

