Jocke Blås är tillbaka

Joe Blow eller Jocke Blås som han heter på svenska har släppt en ny skiva som handlar om hur internationell han är! Jag håller på att ladda ner den nu medan jag skriver, så jag har uppenbarligen inte hört mer än några få låtar som redan fanns på Internet tillgängliga för lyssning. Men jag beslutade mig för att börja skriva ändå, dels eftersom jag tyckte det var festligt att han har med en svensk flagga på skivomslaget (kanske betyder att han godkänner artistnamnet Jocke Blås), och dels eftersom jag kom att tänka på en gammal dunderdänga av B-Legit och Too Short. Vilket fick mig att tänka på en bild Petter417 tweetade om för ett tag sen på B-Legit och E-40 när de är två spinkiga (ok jämfört med nu) kids i typ high school. Här är den sången och den bilden:

B-Legit – So International (Ft Too Short)(2002)

Det är B-Legit till vänster och E-4o till höger. Kolla hur liten E-40 var och B-Legits v-ringade tröja haha.

Jocke Blås dök ju upp från nästan ingenstans i början på det här året med en skiva på ett skivbolag som jag tror typ är The Jackas. Jag hade bara hört ett kort mixtejp från typ december 2010 och några gästverser på lite Jacka-sånger innan dess, och så helt plötsligt släppte han en dunderskiva som fortfarande står sig som en av årets bästa. Vi skrev säkert om det då, jag vet att Onda t ex också har lyssnat massa. Så jag har mina förhoppningar kring den här också. Så där fyra sånger in låter detta samarbetet med Lee Majors, Matt Blaque och hjälten Fed-X bäst, mycket eftersom det låter som en sång som skulle kunna passa in på nån av Devilz Rejectz-skivorna.

Joe Blow – Ease The Pain (Ft Matt Blaque, Lee Majors & Fed-X)

Bonus den här videon med Lil Rue, där Joe Blow har en rätt fet vers (tredje). Det verkar som att de två och kanske Young Lox eller om det var Young Bossi ska släppa en samarbetsskiva full med sån här musik. Lil Rue kommer nog fortsätta göra bra musik med de här grabbarna även efter att han blivit utkickad ur Livewire och Bearfaced.

One thought on “Jocke Blås är tillbaka

Kommentera

