Young L har börjat sälja beats.

SL Jonte hoppas på flygplans-trenden.

SL Jonte är ju från Atlanta kanske, antar det, han är ju med i Mördar Mickes (Killer Mike) Grind Time Gang eller vad de heter. Han är väl ingen speciell så där, inte så jävla toppen men rätt bra. Han är bättre än Mac Miller, det tycker jag nog. Det är de två som fattat att Young L inte bara gör fantastiska beat, utan att man också kan ge honom lite pengar så kanske han låter en själv rappar över ett fantastiskt beat. Det är rätt sjukt att alla andra rappare inte fattat det.

Förutom Soulja Boy förresten, han kanske inte blev så där toppenbra som alla trodde men han har alltid fattat grejen. Vad är det som pågår undrar han? Av gammal vana går alla samma väg till studion de alltid har gått för det är den vägen som man går, det är inget individuellt val som beror på nåt utan det bara sker, alternativet är att det inte sker. Det ena eller det andra, och vad händer om jag vänjer mig vid att låta de andra alternativet ske. Ja då blir det alltid annorlunda, nästan intressant, och plötsligt spelar det ingen roll vad jag gör när jag kommer fram eftersom jag helt automatiskt låtit det som skiljer mig från andra ske. Så gör Soulja Boy, det är därför han fattat att det gäller att automatiskt inte följa den automatiska vägen, utan den andra, den andra som i själva verket är otaligt många andra vägar men där spelar det ingen roll vilken för det viktigaste för Soulja Boy är att det inte är den första vägen. Därför är Soulja Boy aldrig först på nåt men nästan alltid näst först. Eftersom han av automatik inte lägger så mycket på tid på att avgöra vilken av de andra vägarna han ska ta så är han aldrig bäst på nåt, men han kan ta färg från de som är. Det är så han hamnar på hits som är rätt nya i sin stil hela tiden.

SL Jones och Soulja Boy har fattat att köpa beats från Young L. SL Jones antagligen via att de har samma skivbolag, som heter SMC tror jag. Soulja Boy genom att han alltid väljer att göra nåt nytt, och så visste han inte hur han ska göra så han tänkte jag gör en hel skiva med Young L då blir säkert nåt bra.

SL Jones – Gas Station

Soulja Boy & Young L – All Gold Everything

Kommentera

