Nytt va

Ghost8800 – enligt egen utsago en het kaliforniska pojke.

Ghost8800 – California Hot Boy (feat Birch Boy Barie, Gigs510)

Ghost8800 och Gigs510, Oakland-pojkar. Som min kompis sa, när började rappare använda sin hotmail-adresser som rap-namn? Sjukt att de heter så konstigt och att deras namn ändå bleknar i jämförelse med den tredje rapperns namn. Den här sången handlar om hur coola de är som är från Kalifornien, men den är berättad ur ett perspektiv som om rapparna var BG. Jag gillar verkligen när ungtupparna typ snor ett gammalt flow helt öppet och gör något kul med det, jag menar det är ändå annorlunda att lyssna på Ghost8800 från 2012 år 2012 än att lyssna på BG från 1997 år 2012.

Philthy Rich – PYT (Ft Aramani Deepaul & Young L)

Det här var kul för Armani Deepaul visar sig vara buktens Gucci Mane. Jag hade verkligen inte tänkt på att han kunde låta sådär om han ville. Det här är verkligen Armanis sång, då han t ex är den som sjunger refrängen och är den enda som hörs tills typ 60% av sången redan passerat, först då rappar Philthy i typ en sekund innan Young L rappar i typ två sekunder. Young L låter jävligt fet här förresten, oväntat.

The Team – Tonight It’s Going Down (Ft Knotch)

The Team släppte en EP eller vad det heter, det är väl en sorts tolva för er som inte vet. Det var som om hyphy aldrig hade försvunnit. Vilket jävla gäng det är, Clyde Carson, Kaz Kyzah och Mayne Mannish. Det är typ sju sånger och alla låter så jävla feta. Vad fan hände. Hur fan kunde den här musiken försvinna och sen dyka upp som en megahit av Drake sju år senare? Tonight It’s Going Down är den enda sången med sång och sånt, minst hyphy men kanske ändå festast.

Mike Dash-E – Do Me (Ft C+)

Haha. Det är kul när New Bay lyssnat på nån sorts viska musik från Sverige. Det låter så i alla fall. Det är ett Jay Ant beat. Mike Dash-E förresten, jag följer han på instagram t ex, det är sjukt gulligt med en rappare som twittrar om sin GI diet varje dag. Typ; zucchini skivat som pasta, lite spinat och alltid hashtags #NOCARBLIFE #NOSALTLIFE.

Mike Dash-E.

Shill Mac – Raised In The Field

Shill Mac är ju mest känd från att ha gjort massa musik med Ap.9 från The Mob Figaz. Det betyder att han antagligen är från typ Sacramento. Han låter som att han är från Sacramento iaf. Han har släppt en skiva precis, den blandar och ger till exempel är de flesta låtarna gjorda så att de låter som att de är från förr i tiden, inte på ett bra sättet. Raised In The Field har en slowed down chorus och bra rap, vad mer kräver nån någonsin av rapp.

The Jacka – OMG (Ft J-Stalin)

OMG. Från Jackas senaste skiva. Jag vet inte varför de här två, som ju inte direkt är de två rapparna i USA som har bäst kontakt med den publik som romantiserar över internetslang osv, har gjort en sång som heter OMG. Det vet nog ingen. Jag hoppas iaf att nån vet ATT The Jacka och J-Stalin ska släppa en skiva tillsammans, jag vet till exempel inte om det är nåt som kommer ske men kanske nån annan vet? De skulle kunna heta OMG Boyz och göra covers på OMG Girlz sånger.

OMG, J-Stalin i en jacka.

Philthy Rich & The Hoodstarz – Fonk On Site (Ft Lil Blood)

Emellan Philthy Rich, Scoot aka Skutt och vad nu den andra i Hoodstarz heter har vi tre rätt bra men kanske inte helt fulländande rappare. Med fulländad menar jag en rappare som man vill lyssna på flera sånger i rad flera gånger om, det vill säga en rappare som har förmågan att rappa så att det låter bra. Då är det tur att de känner nån som Lil Blood som kan sjunga refränger ibland, fan vad jag älskar hans röst (ni kanske minns hans refräng på den här Shady Nate-dängan Onda la upp?). Och fan vad bra The Mekanix är på att slänga in lite ljud så att ett beat som är rätt långsamt låter så jävla intensivt.

MondreMAN – 50 Toes (Shady Blaze Remix)

Jag vet inte om det går att lyssna på allt Livewire gör och samtidigt hinna med att lyssna på allt Greenova släpper, alltså rent tidsmässigt finns det så många timmar på ett år att det går? Jag önskar att jag skulle kunna lyssna på senate MondreMAN skivan 1000 gånger men det går inte. Ja ni fattar klart det går men jag måste ju hinna med lite annan rappmusik också.

En kommentar på “Nytt va

Lämna en kommentar