Bay 2 LA

Iamsu har vi ju pratat om sen i somras, vilken tok fan vad bra han är på att göra bra musik. Men sen släppte han en skivan i höstas som va nån sorts hyllning till lugn-rap, vilket var bra men det var i helvete inte det som gjorde oss så jävla förväntansfulla på vad han skulle hitta på i framtiden. Den hette typ the Miseducation of Iamsu, Laruren Hill-liknande omslag och allt. Det fanns väl några sånger där har det visat sig, till exempel IGLOO. Sista låten. Det händer väl att jag missar sista låten på skivor ibland, ni vet vill byta när jag har chansen på tuben eller whatever så jag inte står där i rulltrappan med matkassarna så blir det tyst och jag har ingen chans att byta pga kan inte ställa ner papperskassarna i sörjan. Eller i bilen samma skit, börjar det dra ihop sig byter jag snabbt vid rödljuset så jag inte är där i tystnad mitt i trafiken helt plötsligt. Inte för att jag kör så mycket bil nu men ändå det hände säkert en gång förra året att jag missade en sistalåt pga av det och då var det Igloo.

Iamsu – Igloo (Ft YG)

Iamsu är ju från bukten nånstans och YG är från LA. Iamsu är ju en del av det de kallar NEWBAY. De som är i NEWBAY verkar tycka att LA är fett coolt, några flyttar dit och så där. Och de verkar tycka att party-Entourage är coolt inte gänggrejen. YG är från Compton men han känns ju mer Hollywood än hood, till exempel märker man det på att hans hit har en video där han springer runt i solen och raggar rumpor på ett High School som typ verkar va Glee. Lol om jag hade skrivit Fame istället för Glee, tur att jag finns nu och inte på 70-talet när Fame hade varit den korrekta kulturella referensen. Även att YG är skitspinkig med massa tatureingar sådär som är coolt nu. Han och Iamsu låtar jävligt bra tillsammans hursom, så nu föreslår jag att de gör mer musik tillsammans.

Bonus en annan sång de har gjort tillsammans med två andra rappare, Bobby och Earl.

E-40 – Function (Ft YG, Iamsu & Bobby Brackins aka Young Bob från Go Dav)

Det jag menar, det är nåt på gång bland ungdomarna i Halmstad Bollklubb aka Heart Break Gang HBK aka New Bay aka Young California, men det har vi ju pratat om i ett år nu minst så det vet ni redan.

Smoovie Baby vid en strand?

Bonus en annan HBK medlem har gjort den här sången med det fantastiska namnet Bed Bath and Beyond. Den är med här pga att det är ännu en sång som samplar DJ Magic Mikes legendariska sång Feel The Bass, om den samplar Feel The Bass 1, 2, 3, 4, eller 5 vet jag inte. Obs ni kanske är intresserade av att veta om Smoovie Baby rappar om att gå ner på tjejer med sin tunga igen, som han brukar (han och Loverance), ja ni får lyssna själva såklart men det jag kan säga, det är lite mer metaforer inblandade den här gången. När han t ex säger ”whereever your spot at, imma run through it”, jag menar det kan ju betyda både en och två saker.

Armani Deepaul – Bed Bath & Beyond (Ft Smoovie Baby & Nolan Rashawn)

Kommentera

