Pink Dollaz fan vad fett

Förr i tiden när jag gjorde Jerkin compilations och sånt förvirrade jag mig rätt lätt i mängden artister som släppte den här post-hyphy/based varianten nere i södra Kalifornien. Det gör jag ju fortfarande, men nu som då står Pink Dollaz ut. Fan vad coola de är. Och de är bad bitches visst. När jerkin kom framstod det som en avart av den utveckling av hyphy som Young L och hans grupp The Pack skapat i Berkley (det här har vi ju skrivit massa om), nu när de lärt sig göra sånger i riktiga studios och slutat kalla det based/jerkin (E-40 kallar det function music nu), och nu bryr sig ingen längre om artisten kommer från LA eller bukten. Inte heller jag. Den här musiken verkar ha startat i bukten, så klart ska den höras på bajonäs.

Beatet är gjort av DJ Mustard, som jag mest känner till som LA DJn som gjorde ett mixtejp med bukt DJn DJ Slowspoke i somras. Han har bra jävla musiksmak, Pink Dollaz och HBK.

Random bonus från HBK:

Sage The Gemini – On The Roof (Ft Smoovie Baby)

Kommentera

