Unga Kalifornien igen del 2

DJ Mustard har precis slickat bort lite senap från sina långfingrar.

Det här är ju del två i nån sorts tvådelad serie där jag pratar om skivor jag har lyssnat på i maj 2012 bara för att antingen DJ Mustard eller DJ Amen haft något med dom att göra. Förra posten handlade om två skivor DJ Amen haft med att göra, nu handlar det om två skivor som har med DJ Mustard att göra på så sätt att DJ Mustard har producerat nån sång eller två på dom.

Det är därför jag lyssnat på skivorna hursom. Vi börjar med Problems nya skiva.

Undrar om Problem hört talas om uttrycket mollywhoppin?

Problem – My Ex

Vi börjar med att ni lyssnar på My Ex. Problem är alltså en artist jag skrattat åt tidigare. Det gjorde jag eftersom första gången jag hörde talas om honom var för nåt år sen när han släppte en skiva som hette Hotels. Jag tyckte det var otroligt underhållande att ha artistnamnet Problem och släppa en skiva som rätt och slätt heter Hotels, hur ska man kunna hitta den skivan nånstans nånsin? Google osv. Fan vad mycket google vi pratat om, men det är ju nåt med LA-rappare och att de inte vill bli googlade på, sjukt.

My Ex är ju en julsång om att vilja ha fyllesex med sitt ex, den har jag skrattat åt. Nu har Problem börjat göra musik med massa fantastiska artister hursomhelst och jag måste börja ta honom på allvar, eftersom jag insett att jag ju gillar hans musik. Lyssna till exempel på den DJ Mustard-producerade T.O. med nån som heter Skeme, och lyssna på dataspels-beatet till Broke Down The Weed, så kanske ni också börjar gilla problem.

Problem – T.O. (Ft Skeme)

Problem – Broke Down The Beat

Fan hela skivan verkar ju vara producerad av DJ Mustard?

Ty$ och Joe Moses är två rappare jag aldrig lyssnat på innan, men så släpper de plötsligt en hel skiva producerad av DJ Mustard! Det här är typ det bästa fyndet jag fått så här på slump på ett tag. Ta till exempel det här med att DJ Mustard inte är blyg för att sampla gamla throwbacks som till exempel Brook Gang Music dunderdänga Pop That Pussy från sommaren 2011 (videon ses här, fan 80.000 views på den här är alldeles för lite). Lyssna nu på:

Ty$ & Joe Moses – Don’t Stop (Ft Reem Riches, TeeCee4800 & Mils)

Ok typ alla beat är fett bra på den här skivan så haffa den själva, tills dess lyssna på till exempel den här:

Ty$ & Joe Moses – Pass Her To The Homie (Ft Yung of Cali Swag District)

Kommentera

