Odd Future – The Odd Future Tape Vol. 2, se mig hoppa på tåget.

När Bayonnaise spelade skivor på Hovefestivalen tillsammans med Norges stolthet Saucy Punani satt det ett gäng unga snubbar vid DJ-båset med tomma blickar. Det var Odd Future som jag mest hört Hugo prata frenetiskt om men jag inte hört så mycket med. Hade det hänt nu så hade jag nog nästa kissat på mig av glädje.

Det är väldigt tydligt att OFWKTA inte bryr sig ett skit och den enda artist jag kan jämföra med när dom är så här bra är Kool Keith. Skillnaden är väl snart bara att Kool Keith kanske spelas på radion någonstans och säljer lite skivor. Det gör inte Odd Future, dom verkar inte bry sig om det heller.

Det här är kanske inte plattan du tar med till hifi-klubbens årsmöte för det låter inte som Roger Waters – The Pros and Cons of Hitch Hiking alls. Det låter som när framtiden ramlar ner i en masugn och en hemmabyggd terminator flippar ur för nån liten skatare har proppat Skynet full med spikklubba. Fast funkigt.
I allt kaos så lyckas OFWKTA trycka in hookar,sångpartier och texter med så sjuka referenser att jag undrar om dom inte använder sig av nån sorts William S. Burroughs cut-ups och fold-ins teknik. Fast funkigt.

Odd Future- Sam (Is Dead) [feat. Domo Genesis

Odd Future- Forest Green (feat. Mike G)

Odd Future- Bitches (feat. Domo Genesis & Hod

Kommentera

