Mango Mannen

Mango Marlow – Kush & Kash (Ft Lil 4, Roach Gigz & Cheese)

Mango Marlow är kanske med i Roach Gigz kompisars gäng Mango Mob? Mango har ju varit en favoritfrukt för det gänget länge tänker jag ända sedan Roach Gigz och Lil 4 Tay släppte de två olika sångerna Mango och M.A.N.G.O. för några år sen som don Bitch I Go. Med på den här sången är en annan rappar som heter som en sorts mat, jag tror att han har valt ett så svårgooglat namn som nån sorts försvarsmekanism mot att ändå förbli ogooglad pga inte så bra på att rappa så att det låter bra. Cheese brukar ju va med på Roach Gigz skivor men så vitt vi vet har ingen velat höra mer nånsin.

Kush & Kash låter som en gammal klassisk B.I.G. sång från 2007-2009 typ, det är alltså ett toppenbetyg pga fan vad bra musik Roach Gigz och Lil 4 gjorde då förr i tiden. Oftast är det ju lite trist med rappare som bara romantiserar över så där gammal musik från en svunnen tid, men just här har jag inget emot det.

Jag har inte lyssnat sjukt mycket på den här skivan, knappt en gång nästan tyvärr, eftersom jag inte hunnit osv. Men det jag hört blir jag glad av, dels för att det som sagt låter som gammal throwback-musik som jag gillar, och för att de på sången här nedan haft den goda smaken att sampla en av mina favoritsånger från en av världens kanske bästa rappare nånsin. Här är sången som samplar sången och sången som samplas.

Mango Marlow – Dippin

Husalah – Murder On My Mind

Kommentera

