Detroit-rap i bukten

Jag funderade på att låtsas att G-Mo Skee i den här videon påminde mig om Odd Future men sanningen är att jag tänkte mest på Eminem typ gammel-Eminem när han var med Outlawz i Jersey för jävla länge sen. Jag tänkte på typ Esham. Jag tänkte på på D-12. Jag tänkte på Brotha Lynch Hung. Sen tänkte jag på Odd Future, och det för mer än Left Brain-mössan.

Om ni likt jag undrar vad G-Mo själv är inspirerad av, den relativt nya musikgruppen som är jättepopulär som heter Odd Future eller gammel-midwest så kan jag meddela att jag upptäckte två ledtrådar: (1) han refererar till Tech n9ne och (2) han uttalar ordet swagger helt som det läses. Jag tror att det är många ungdomar i G-Mos ålder som inte vet vad swagger betyder eller att swag är ett ord som härstammar från det gamla ordet swagger.

Jag hittade G-Mo på thizzler så klart, den här gången för att han var med på 2012s Bay Area Freshmen 10 lista. Han och Hopie var de enda på listan jag inte lyssnat på skivor av (det var jävla massa HBK) så jag kollade upp båda ögonaböj. Hopie hann jag inte börja gilla men G-Mo gillar jag för han är inte oroad över nånting annat än sina genitalier.

Kommentera

