Veteranen Bob

Bobby Brackins eller Young Bob som han hette förut har ju en jävligt speciell röst, typ svårhanterligt. Men det stör inte mig pga vande mig genom att spela hans throwback-hit Skinny Jeans när den kommer för en herrans massa år sen typ många gånger.

Nu har han iaf släppt en ny video till en sång från hans nya mixtape, det heter Stay On It och finns gratis på Internet. Jag har inte hört det än obs, jag tappade lite farten med Bob nån gång nåt år efter att jag började lyssna på honom som soloartist typ 2009. Det som hände då var att Bob gjorde nån konstig Ya Boy-liknande resa, flyttade från Oakland till LA, bytte namn till Bobby Brackins, spelade in musikvideor när han hänger på random takbarer i nåt jävla höghus nånstans i LA. Han gjorde alltmer poppiga sånger osv, just då pallade jag inte det men nu när hela hans omgivning börjat göra bra musik tänkte jag se om han blivit bra på att göra poprap än! Det har jag typt tänkt sen jag hörde hans vers på Kool Johns Ass förra året.

Ok jag kollade mitt iTunes nu, allt det här stämmer inte jag har lyssnat på massa Bobby Brackins sedan 2009 det är bara att jag har glömt allt. T ex laddade jag nu ner hans gratisskiva medan jag skriver fast jag redan har den på telefonen och har lyssnat på den en gång. Jag vet inte vad det betyder exakt men jag blev hursom peppad när jag såg videon här ovan. Nedan här är den första Bobby Brackins-sången jag hörde för massa år sen iaf:

Ok jag var tvungen pga visste inte att den här video fanns men såg den related på youtube nu. I’m Famous av Fresh Boyz ft F-Squad, Go Dav, Dilligentz (bestående av Jay Ant, AKA Frank, Prank och Damey), Young Bari, och nån till, har jag lyssnat på tusen gånger. Det skedde typ 2008. Fan vad bra musik det fanns för i tiden ändå.

Kommentera

