Philthy Rich Riktiga Religion

Philthy Rich – Alright Bitch (Ft Phenom)

För några år sen blev Philthy Rich typ symbolen för att jag lyssnade på för mycket musik. Hugo, du kan inte hålla på och lyssna på sju åtta Philthy Rich-skivor per år, det går faktiskt inte. Problemet var ju att veta vad jag skulle lyssna på. Så sen dess har jag tappat lite vilket är synd för jag tycker verkligen han är riktigt bra på att vara den enkla rappare han är. Kolla vad bayonnaise har skrivit tidigare genom att söka eller klicka på taggen här bra så vet ni. Anyways, problemet är ju att veta vilken skiva jag ska lyssna på om jag inte ska lyssna på alla, så då blir det lätt att jag inte lyssnar på nåt.  Men så beslöt jag mig ändå för att ladda ner den här skivan som han släppte gratis för flera flera månader sen, det var typ vinter då. Det tog mig osedvanligt typ fem månader att lyssna på skivan men nu är jag glad att jag gjorde det. Främst för den autotuneade refrängen på Alrite Bitch, och för att få höra den här sången han gjorde med Young L och Armani Deepaul igen (som ni hörde på bayonnaise här).

Större delen av skivan är lite lugnare mer klassisk bukt mob music, det är väl helt okay, men jag tycker verkligen mest om Philthy när han sviker hela sitt ursprung och försöker låta södern, som på PYT och som på den här sången med 2 Chainz när de pratar om byxmärken på ett väldigt intetsägande sätt, skitbra!

Philthy Rich – True Religion Shawty (Ft 2 Chainz)

Ok den här klassiska Livewire-posse sången där de pratar om slagsmål är jävligt fet också.

Philthy Rich – Ready 2 Ride Remix (Ft Stevie Joe, Lil Blood, Shady Nate & J Stalin)

Kommentera

