NYTT SKY BALLA ALBUM KOMMER

Ibland berättar Internet fantastiska saker. Helt underbara saker. Katter och sånt. Igår till exempel skämtade jag om att det är synd om katter för de har nio liv och kan aldrig uppleva samma every damn day YOLOing som jag människan Juice Mannen som bara har ett liv. Då berättade Internet aka Cribba @crobbokopter att katter minsann har sin egen YOLO som heter YOL9. Jag kan aldrig uppleva YOL9 och nu är jag avundsjuk.

Jag antar att ni fattar vad jag pratar om. Hursom, en annan dag som var idag berättade Internet att en av de människor jag har byggt upp till en mytisk omänsklig fascinerande och otroligt fantastisk person och rappare, Sky Balla, ska släppa en ny skiva från finkan. Jag började ju bli galen i honom, alltså sådär otroligt galen som man blir när man tror att barnet som råkar ropa ens namn bakom en i park (fast den ropar på sin bror) är baby jesus. Här är en pusselbit i mytbildningen:

Andra pusselbitar har jag skrivit om här på bajonäs förr.

Skivan som kommer i höst är som sagt inspelad i finkan, antar jag eftersom hans sitter där. Han har twittrat väldigt conscious och bittert, han är så otroligt tacksam till sina rapfans som han upptäckt nu när han hamnat bakom lås och bom (innan tror jag han mest tänkte på möjliga romantiska kompanjoner och ryggdunkningar från dipset-medlemmar och liknande). Med på skivan, som heter The Life I Cose förresten, har med gäster som Fabolous, Game, Ya Boy, San Quinn etc. Det är således han tredje och minst stjärnspäckade album, men ändå vad fan.

Om ni glömt, här är den senast släppta sång jag hörde han på, den andra sången på The Jackas klassiska album Tear Gas:

The Jacka – Just A Celebrtiy (Ft Sky Balla)

Och här är en Transport-Trap-Rap klassiker som handlar om logistik. Sången inleder bland annat det numera klassiska Bayonnaise presenterade mixtapet Transport-Trap-Rap Vol. 1:

Sky Balla – Need A Bigga Room (Ft Blue Davinci)

Kommentera

