Gammal based

 

Jag behöver inte säga så mycket mer om den här videon än att jag håller med Tompa på 100 Grands on My Wrist, där jag hittade videon alltså, att det här är ett mycket viktigt youtube-fynd. Som ni säkert läste här på bajonäs på internationella Örtadagen i år så är jag väldans intresserad av Lil Rue och HDs tidigare karriärer, och jag är som ni vet väldigt intresserad av post-hyphy av tonåringar och dess olika utvecklingar och sidospår, från based till dannon och dougie och jerkin osv.

Läs till exempel den ofärdiga serien jag skrev för några år sen, Based sen 2005 del 1 om The Pack, del 2 om Teamknoc (som gjorde musik med typ 15-åriga Lil Rue och HD) och del 3 med Dilligentz och NHT Boyz etc. Där kan ni till exempel lära er lite based historia.

Jag hade nästan glömt hur hyphy lät, hur många såna här fantastiska videor jag tittade på för några år sen. Den karaktäristiska hyphy-dansen osv.

Om ni missade på Örtadagen lyssna gärna igen på det här gamla Bearfaced & Teamknoc samarbetet.

Young & Restless – 6×3 (Ft Teamknoc)(2007)

Kommentera

