Street Knowledge låter som TKO Capone.

Det här stämmer ju inte exakt så klart, men när jag hörde Street Knowledge rappa på sin sång med Dubb20 på The Jacka Presents The Artist Records-skivan så blev jag så lyckligt att jag nästan hoppade av cykelsadeln. En jävla TKO Capone i bukten.

För att ni ska fatta kan ni titta på videon till min TKO Capone-favoritsång här ovan. Jag hörde den först back in the day när jag började kolla upp Riff Raff så det är lite av en throwback, sen glömde jag tills PMOG (tack) började tjata om hur bra TKO Capone var när han släppte musik för några år sen.

Och nu när ni fattat hur TKO Capone låter (lyssna gärna på all hans musik för att förbättra era liv), så får ni höra hur den Street Knowledge-sången som påminde om TKO Capone låter. Vi har ju redan pratat om hur Streetknowledge är en ung rappare från bukten som gör musik så att det låter som att det är en ung rappare från bukten som gjort det, så det behöver vi inte prata om igen.

Street Knowledge and Dubb20 – Fuckin’ Wit A Playa

Dubb20 är ju helt ok också så klart, men helvetes helvete vad jag hoppas att t ex min favoritartist Husalah när han hänger med det här gänget väljer att inspireras av mannen som har valt att inspireras av en så gudomlig inspirationskälla som TKO Capone, och inte väljer att inspireras av nån som inspireras av helt vanliga rappare. För när Husalah börjar rappa som TKO Capone, då kan han göra det Street Knowledge inte riktigt klarar, dvs hitta på saker att säga som är lite fantastiska som när TKO Capone säger ”swaggin on you ducks” i var och varannan sång. Hänger ni med?

Här är ett exempel på en sång där Husalah rappar på sitt eget sätt och han säger festliga saker:

Kommentera

