Festliga samplingar

Kommer ni ihåg när jag spela den här för er? Juste det var bara Iman, Haso och Sanna aka PMOG. Tror herrarna skaka på huvudet av förståliga skäl, men Sanna älskade den, hon hade säkert redan skrivit om den på sin betydligt större blogg än bajonäs nu fast hennes Internet hemma finns inte just nu så jag tar för mig.

Förra stycket handlar om sången i youtube-klippet ovan, för att va tydligt. Som ni med allra största säkerhet hör genast samplar den ATBs All Around The World, eller nån liknande sång, och med allra största säkerhet älskar ni det lika mycket som jag pga Voxpop-nostalgi blandat med unga-Kalifornien-spännande blandat med ni är som jag #teamvengaboys.

Jag har inte lyssnat på det jag tror är California Galaxy’s mixtape som länkas i youtube-videons beskrivning, och nu här, men jag hoppas mötas av insikten om vilka som är RAP GAME VENGA BOYS. Venga boys som ju borde varit från Bay Area pga Go Music, lyssna på Startin Six/Dev/och viss annan unga Kalifornien och säg mig att det inte hade varit rimligare om de vuxit upp till lokalhjältarna Venga Boys, än som nu att Venga Boys är från typ Ibiza, Rumänien, Kalingrad och Spanien.

Den här låten verkar ha varit ute ett tag men jag hittade den på det här tapet, som är fullproppat med bra hits. Mp3 hittar ni där, eller antagligen även på California Galaxy skivan jag länkade till längre upp.

Kommentera

