Block Beataz med bukten igen!

DaVincis nya skiva

DaVinci är som ni vet en mycket uppskattad buktartist som gör lugn och försiktig och medveten rap, som typ Freddie Gibbs. Jag har typ inte spelat sönder honom eftersom jag ännu inte hört en vers som verkligen tvingat mig att kolla in mer och fler av hans verser. Jag vet inte jag har Gully för det här.

Men ibland fattar jag vad de andra menar, de andra på Internet som inte vet vem Young Gully är men som skriver att de ser fram emot DaVincis skiva som ett födelsedagsbarn ser fram emot sin hamburgarmiddag. Jag är mer som ett födesledagsbarn som ser fram emot att väckas vid sängen med frukost osv, och som samtidigt känner att jag helst inte vill vakna än för det är fan min födelsedag det borde betyda att jag har rätt att sova fler timmar inte att jag behöver gå upp ännu tidigare för att firas.

Så jävla kräsen.

Men en födelsedag på en vardag kan alltid vara lite bättre, det kan vara en födelsedag på en helg. Ni fattar, jag ser fram emot att den här San Francisco-rapparen ska göra vad alla tror att han ska göra och ta plats emellan allas älskling Freddie Gibbs och Jay Electronica typ, men jag vill också att rapparen som ska ta plats mellan allas älsklingar ska vara lite mer mer i min smak.

Jag menar buktmusiken är ju min musik och när den är bra är den som en födelsedag på en vardag, men det kunde alltid vara buktmusik på en helg. Det vill säga, Davinci du kunde alltid leka lite mer med språket, du kunde alltid få mig att snurras till, du kunde sagt det du säger så där bra på ett lite kreativare sätt. Du skapat ett lite intressantare sångkoncept när du ändå skulle skryta om hur bra du är.

Så jävla kräsen.

Med det sagt, king sång det här på ett KING beat av mina favoriter Block Beataz:

Kommentera

