Folk tror Fly Street Gang är nästa

Det var i maj nån gång som Fly Street Gang släppte sin enda skiva vad jag vet och bayonnaise skrev lite om den. Då var vi mitt i 2012, mitt i the year of RATCHET musik va och jag älskade det. Således bumpade jag sönder deras mer Ratchet skit och ignorerade de sånger jag nu efter ännu en genomlyssning märkt var deras starkare sida. Dvs sånger om förhållanden osv med RnB-refränger.

Knock It Out som ni lyssnar på ovan var med på deras skiva Zero Gravity, och var när jag först hörde skivan den enda ej Ratchet-låtande sången jag gav en andra chans i huvudtaget. Nu verkar det helt plötsligt konstigt att dessa ändå lite sämre varianterna av DJ Mustard-beat som jag skrev om i maj fångade mitt öra så lätt medan  de gulligare sångerna bara passerade. Så är det i och för sig alltid med mig, lite sirener och skit fångar ju intresset lättare än en len röst, t ex har jag ju aldrig orkat lyssna klart på hela superhitten Adorn av Miguel fast att Miguel är en Happy Perez-protégé.  Whatever.

I dagarna släpptes även Fly Street Gang en video till Need It! Jag kommer inte ens ihåg den sången från Zero Gravity men det var nu när jag såg videon som jag fattade att jag hade lyssnat efter helt fel saker. Folk på Internet verkar tro att Fly Street Gang är på gång inför 2013, vem vet med aningen bättre refrängsångare än R.O.D. Project och Rossi kanske de har en chans!

 

PS. Jag trodde inte Fly Street Gang ser ut som de gör, när jag trodde de var ett Ratchet-gäng antog jag att de såg ut som alla andra Ratcher-rappare, dvs smala som pinnar och uppklädda för nattklubbsliv dygnet runt.

Kommentera

