Ratchet som låter snap?

Jag är inte galen va? Cookie Money låter som att han var från ATL 2005 typ right? Ingen hade klagat om han var med i Pop Lock & Drop It videon? Detta är en DJ Mustard produktion och Cookie Money får den att låta snap, hans namn bidrar också. Det är ju inte bara han iofs det är ju knäppa-händerna-liknande ljudet i beatet.

Philthy Rich lyckas vara helt ok, men kan inte låta bli att tänka att remixen med typ D-Lo och Problem kommer vara 1000ggr bättre. Snälla Cookie Money vem du nu än är jag hoppas du är nya Kafani, dvs helt generic bukt-rappare som låter hälften ATL och har massa pengar, köper dyra beats och sätter bra rappare bredvid dig på dem (medan du själv har helt förbipasserande verser). Den beskrivningen skulle likväl kunna passa in på Philthy Rich som Kafani, pga Phil gör exakt det men skillnaden är att Philthys mer direkta röst tar mer plats på låtarna ocb ibland är det inte en bra sak. Om ni inte vet vem Kafani är, tänk YG, tänk alla bra låtar ni hört med YG pga king på att göra hits och tänk på hur det aldrig är YG som gör dem till hits, utan han levererar bortglömbara generic-verser som varken tar till eller från medan beatet och/eller andra vokalister skiner.

Anyways, om ni vill höra en annan hit-sång som ni säkert missat så kan ni ju alltid helt enkelt lyssna på den här av Kid Ink:

 

Ok nu när jag tittade på videon till Time of Your Life fattar jag att jag missuppfattat hur stor den här låten är. Trodde ni missat den men den har ju fan 13miljoner views så antar att det var jag som sov när jag hittade den för några månader sen.

BONUS: Spela några sekunder av denna snälla, ni kommer känna igen er på något sätt:

 

Ja, det hände Ty$ har gjort en RnB-sång av en Swedish House Mafia-sång och den är grym!

Kommentera

